روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:در شرایطی که برخی معتقدند کمپین «خودرو نخرید» کار واردکنندگان است، عضو انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد آنها (شرکت‌های واردکننده) نقشی در این کمپین ندارند.

عبدالرضا فهیمی با بیان اینکه بحث‌های مطرح شده مبنی‌بر نقش داشتن واردکنندگان خودرو در راه‌اندازی کمپین نخریدن خودرو، اتهام است، گفت: اصلا کلاس قیمتی خودروهای وارداتی قابل‌رقابت با خودروهای داخلی نیست؛ بنابراین واردکنندگان خودرو تمایلی به ایجاد چنین کمپین‌هایی ندارند.

اما در حالی که گفته می‌شود واردکنندگان رسمی از دادن مجوز به غیر‌رسمی‌ها طفره می‌روند، عضو انجمن واردکنندگان می‌گوید قراردادهایی در این مورد میان رسمی‌ها و غیر‌رسمی‌ها منعقد شده است. فهیمی اما در ادامه به ماجرای خودروهای لوکس نیز ورود کرد و گفت: لوکس بودن خودروها در دنیا، بر اساس ابعاد، کاربری و ارزش خودرو تعیین می‌شود، اما در ایران حجم موتور را ملاک این کار قرار داده‌اند که درست نیست.

به گفته فهیمی، هم‌اکنون خودروهایی در دنیا تولید می‌شوند که حجم موتور بالایی دارند و در عین حال، کاربردی به حساب می‌آیند، اما همان‌ها در ایران لوکس محسوب می‌شوند. وی در ادامه از توافق برای واردات خودروهای تویوتا برای عرضه در ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد و گفت: این خودروها عمدتا هیبریدی هستند و بر این اساس طی سال‌جاری 200 تا 500 دستگاه از این خودروها به ناوگان تاکسیرانی تهران اضافه می‌شوند.17302

کد خبر 459895

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیامک IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    19 1
    آقا...مسیر را عوض نکنید ..کارخود مردم است ..خب ازمرگ ترسیدیم .این کجاش به ماشین های وارداتی مربوطه؟ مگه ما پول خرید ماشین خارجی را داریم
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    11 1
    قیمت ها باید جهانی بشوند، اگر خودروی داخلی توان رقابت داره باید قیمت آزاد بشه...
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    12 1
    حرف وارد کننده ها تایید میشه اگه این بنده خدا ها نبودن پس کارخونه دارها برای اثبات ثروتشون باید سوار چی میشدن؟
  • کوروش IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    14 1
    باور کنید کار هیچ حزب گروه جناح وهیچ کس دیگه ای نیست ما مردم ایران خودمون تصمیم به این کار گرفتیم واز هم حمایت میکنیم اگر هم لازم شد از بین خودمردم یک نفر نقش رهبر کمپین داره نه هیچ نهاد وگروه دیگری
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    8 0
    انسان برای هر مال تازه ای که می خرد خوشحال است واز ان لذت می برد از خرید یک جواراب تا خانه و0000 اما با خرید خودرو ایرانی از محل تحویل گرفتن خودرو ناراحتی و اعصاب خورد کنی شروع می شود . چون در همان لحظه تحویل چند جای خودرو معیوب است و ادم را به کارانتی حواله می دهند . در کارانتی هم قطعات پیدا نمی شود ونوبت نیست و0000
  • ایرانی IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    16 0
    اونایی که فکر میکنن کمپین کار مردم نیست خیلی متوهم هستن. چطور بیایم 3040 میلیون بدیم که ماشین 20 سال پیش رو بخریم؟ من یه 206 مدل 88 دارم. خواستم عوض کنم دیدم اگه 15 میلیون بزارم روش میتونم یه پژو پارس صفر با قطعات چینی و بی کیفیت بخرم. منم تصمیم گرفتم همین ماشین رو نگه دارم.
  • scope A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    13 0
    اصلا کار همینا باشه.بازم دمشون گرم. ایده ی هرکی بود باید سر تا پاشو طلا گرفت.باعث شد ملت بیدار شن از خواب. ایشالا به زودی هرچیزی که تو کشور به قیمت واقعی عرضه نمیشه به کمپین های نخریدن دچار بشن
  • سلیمان A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    12 0
    کمپین خودرو نخرید شاهکار خودروسازان است. اگر آنها بهای خودرو را براساس 5تا 20 درصد سود می کشیدند و خودرو را بدون نقص وارد می کرد و در صورت وجود نقص جریی و کلی پاسخگو می بودند نیازی به تحریم نبود. ماشین صفر کیلومتر دنده عقب ندارد، تصادفی است، هزار و یک عیب دارد و نمایندگی های مجاز نیز با وجود گارانتی و بدون رفع اشکال از مشتری پول دریافت می کند در هیچ شهر خر تو خری چنین چیزی رخ نمی دهد ک در ایران رخ می دهد.
  • بی نام RO ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    1 9
    افرادی از عوامل واردکنندگان با همکاری برخی از مهندسان ایران خودرو و سایپا و حمایت عناصر دلواپس در این کار شریک هستند. منتظر اعلام اسامی افراد اصلی باشید. دقت کنید متوجه می شوید با شدت گرفتن فعالیت های دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی و پیروزی های مکرر دیپلماتیک این حرکت ها اغاز شده است.