ایسنا نوشت: منابع روسی از آغاز آموزش نظامی 95 هزار نیرو از یگان‌های ویژه روسیه برای انجام حملات علیه داعش در سوریه خبر دادند.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، منابع روسی اعلام کردند که این نیروها برای جنگ علیه داعش در سوریه آماده خواهند شد و طی هفته اول اکتبر آتی حدود 170 جنگنده و 700 خودرو زرهی در این عملیات شرکت خواهند کرد.

اخیرا تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه به مسئله مهم رسانه‌های غربی تبدیل شده است و حتی واشنگتن و چند کشور دیگر از این اقدام انتقاد و تاکید کردند که تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه موجب وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود هرچند که آمریکا اعلام کرده است که از مشارکت روسیه در ائتلاف ضد داعش استقبال می‌کند.

روسیه که از حامیان اصلی سوریه محسوب می‌شود با برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به عنوان پیش شرط مذاکرات صلح مخالف است اما برخی کشورهای عربی و غربی بر برکناری اسد تاکید دارند.

با این حال اخیرا آمریکا، فرانسه و چند کشور دیگر در حال تغییراتی در موضع خود نسبت به نظام سوریه هستند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیرا در گفتگویی تاکید کرد که برکناری بشار اسد لازم است اما لازم نیست که این اتفاق فورا بیفتند. لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز پس از کری در سخنانی اذعان کرد که سخن گفتن از کناره‌گیری بشار اسد به عنوان پیش شرط مذاکرات، بیهوده است. به نظر می‌رسد که این کشورها در حال پی بردن به حقیقت اوضاع در سوریه و خطر داعش هستند.

از طرفی دمشق همواره تاکید می‌کند که باید مبارزه با تروریسم اولویت هرگونه راهکاری برای بحران سوریه باشد. مسکو نیز معتقد است که از بین بردن داعش در سوریه نه تنها موجب امنیت این کشور می شود بلکه موجب امنیت جهانی نیز می‌باشد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت این کشور در سوریه روز یکشنبه هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که یک خمپاره به اطراف سفارت روسیه در دمشق اصابت کرد اما صدماتی به دنبال نداشت.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: ما این حمله "جنایتکارانه" را به شدت محکوم می‌کنیم و انتظار داریم که جامعه جهانی و به ویژه طرف‌های منطقه‌ای موضع واضحی را در قبال این اقدام تروریستی اتخاذ کنند و مواضع خود را عملی کنند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: از منطقه "جوبر" سوریه خمپاره‌ای به سمت سفارت روسیه شلیک شده بود. این منطقه جایی است که افراد مسلح مخالف در آنجا مستقر هستند. این افراد عضو داعش نیستند اما طرف‌های خارجی از آن‌ها حمایت به عمل می‌آورند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    4 32
    مرگ بر روسیه خائن
    • مقدم EU ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      13 2
      پوتین مردترین مرد روی زمین
  • ایران IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    26 1
    باوجود اینکه امریکا و به اصطلاح ائتلاف بین المللیش درحال بمباران مواضع داعش هستند،چراتا دولت روسیه خواست راهکار نظامی در سوریه را بمرحله اجرا گزارد ،صدای وزارت خارجه و دفاع آمریکا درآمد؟آیا ترس از این مسئله نیست که مبادا حضور سریع کماندوهای قدرتمند روس ،شکست هرچه سریعتر این تکفیریها ازجمله داعش را زودتر رقم بزند؟ ضمنا"این گروه داعش که ایجادکنندهایش همان اسراییل و عربستان وآمریکا و....میباشند ،توسط همینها بزرگ جلوه شده و به شکل غولی هراس انگیز نمایش داده میشود یه مطلب دیگه هم آزارم میده:چگونه است که ایالات متحده ایی که هنوز در کنگره اش از تحریم سنگین روسیه در قبال اوکراین سخن گفته میشود ،سریعا" به دشمن دیرینه اش در جنگ با کوردلان داعش پیوسته و با هم اتاق جنگ مشترک درسوریه تشکیل میدهند؟
  • mary IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    6 24
    اینا همه یه بازیه سیاسیه. خود امریکاو انگلیس داعشو رو کار اوردن. عمرا نخواهند گذاشت روسیه حملات نظامی علیه داعش رو انجام بدن. در ثانی.... چه سودی واسه روسیه داره که داعشو از بین ببره؟ عمرا داعش از بین نمیره. شاید کمی ضعیف بشه اما به کل از بین نمیره.
  • مهدی AU ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    4 6
    سلام ما فکر میکنیم که این دو قدرت آمریکا و روسیه مثل یک قیچی هستند که دولبه تیزش همدیگر را قطع نمیکنند بلکه بکمک هم میروند . وخیلی خوب میدانند که چطوری مردم را فریب بدهند حالا باید دید که روسیه با این لشگر کشی چی درسر دارد. آمده است منافع اسرائیل را حفظ کند یا کمک اسد آمده باشد که خیلی بعید میرسد که کمک بشاراسد آمده باشد
  • امیر حسین A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    13 5
    داعش خود مردم هستندذهن مردم است اگه بخوان از بین می ره اگه نخوان وضعیت همین که هست فکر نکنم سوریه و عراق درست بشه در ضمن حضرت علی اهل کوفه که همان عراق کنونی استو نفرین کرده هیچ موقع به خاطره پیمان شکنیشون وضعیتشون بهتر نمی شه چون ترسو و بز دل هستن.
    • امین IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      23 3
      اهالی کوفه 1400 سال پیش چه ربطی به مردم سوریه الان داره برادر؟؟؟؟
    • امیر حسین A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
      2 5
      برادر اگه درست و حسابی می خواندی نوشتم به خاطره پیمان شکنی و بزدل بودنشون تا زمانی که این هستن وضعیت اینه به خاطره همینم بود به حضرت علی خیانت کردن برادر
  • یاسین A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    2 0
    من مقیم روسیه ، بندر مورمانسک هستم، روسیه با قدرت زیادی که داره ،داعش رو از بین می بره ،آمریکا بهتره گم شه،اینو بگم که روسیه این جنگ رو تموم میکنه، خدا به رهبر معظم کل قوا عمر هزار ساله بده، و مردم خوب ایران،اگه ایران سپاه نبود معلوم نبود عراق و سوریه چی ميشدن