نشست شورای مرکزی موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهری و روستایی وزارت کشور با حضور مشاور عالی رئیس و نماینده دانشگاه علمی و کاربردی کشور در دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، نشست شورای مرکزی موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهری و روستایی وزارت کشور با حضور مسئولان ارشد این دانشگاه در مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج برگزار گردید.
حسین مجتبی زاده، مشاور عالی رئیس و نماینده دانشگاه علمی و کاربردی کشور در این جلسه عنوان کرد: آموزش و تحصيل علم از اصلي‌ترين و مهم‌ترين شاخص‌هاي توسعه يافتگي می باشد و ارزيابي كيفيت آموزش، مهمترين مسأله و نياز امروز جامعه است.
مشاور عالی رئیس و نماینده دانشگاه علمی و کاربردی کشور اظهار داشت: بر این اساس دانشگاه جامع علمي كاربردي باید مانند ساير مراكز آموزش عالي به درستي رسالت خود را در بحث آموزش‌هاي تئوريك و عملی انجام دهد و تكميل کننده زنجيره آموزشی در كشور باشد.
این مسئول در ادامه به تشریح اهداف این دانشگاه پرداخت و بیان کرد: ماموریت محور شدن، واگذاری به بخش خصوصی ، ساماندهی دانشگاه به منظور رسیدن به سود مطلق و ... از جمله برنامه هایی است که مسئولان ارشد این مرکز آموزش عالی آنرا دنبال می کنند و در تلاش برای کیفی تر شدن عملکرد این مرکز هستند.
محمدرضا مردانی، رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهری و روستایی وزارت کشور نیز در این نشست نکات مهمی را در خصوص وضعیت فعلی دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد و بر لزوم همکاری با اساتید خبره به منظور مهارت افزایی دانشجویان، تهیه و آموزش متون علمی ارزشمند در این مرکز و تعامل گسترده با مسئولان ارشد شهری و استانی در پیشبرد اهداف دانشگاه تاکید کرد.
رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهری و روستایی وزارت کشور در بخشی دیگری از سخنان خود از زحمات شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج به دلیل حمایت های همه جانبه از این مرکز آموزش عالی قدردانی کرد و افزود: امید است با توجه به ظرفیت های ایجاد شده به وسیله دانشگاه جامع علمی و کاربردی، مدیریت شهری کرج نیازهای آموزشی و پژوهشی خود را از این طریق برطرف کرده و تعامل بیشتری ایجاد شود.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه با تاکید بر همکاری هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری کرج با دانشگاه علمی و کاربردی، یادآور شد: با توجه به رابطه مثبت بین شهرداری کرج ، واحد استانی و مرکز این موسسه آموزش عالی؛ در آینده شاهد فراهم شدن بسترهایی به منظور فعالیت های گسترده تر خواهیم بود و آمادگی خود را برای انجام هر گونه اقدام در راستای کیفی تر شدن این موسسه اعلام می کنیم.
سید صاحب سادات حسینی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان البرز نیز در این نشست، عنوان کرد: پیشنهاد می شود در طراحی رشته های این موسسه آموزش عالی به برنامه آمایش سرزمین و برنامه های 5 ساله استان ها توجه ویژه ای شود و دیگر اینکه رشته های تقاضا محور را با توجه به شرایط کاری و ادامه تحصیل در این موسسه تدریس کنیم.
مصطفی رضا حسینی رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج هم در ادامه اظهار داشت: با همکاری مجموعه مدیریت شهری کرج ساخت دانشگاهی با زیربنای 12 هزار متری در دستور کار قرار گرفته است که طراحی و معماری این دانشگاه به وسیله کارشناسان این مرکز اجرایی شده و در سال آتی هم عملیات عمرانی آن صورت می پذیرد.
رونمایی از فصل نامه فهم و توان؛ شامل مقالات داخلی، علمی، آموزشی و پژوهشی اساتید و دانشجویان مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج و کتابچه این مرکز در باب فرهنگ دانشجویی و راه اندازی درگاه الکترونیکی به منظور پرداخت شهریه دانشجویان از جمله برنامه هایی بود که با حضور مسئولان مذکور در این نشست اجرایی شد.
ارائه برنامه های فرهنگی، بررسی مصوبات جهت ارائه در کمیسیون دائمی ، بررسی دستورالعمل خود ارزیابی ، بازدید از آتش نشانی و بخش های مختلف مرکز جامع علمی و کاربردی شهرداری کرج و موضوعات مرتبط با ارتقاء ، توسعه مرکز علمی و کاربردی شهردای این کلانشهر و... از دیگر محورهای نشست مذکور بود.
سهراب شهبانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری کرج نیز در بازدید مسئولان از این سازمان بیان کرد: با همت مدیریت شهری کرج، عملیات عمرانی دانشکده فراملی آتش نشانی به مساحت 11 هکتار و به موازات اتوبان همت نرسیده به تونل بیلقان در حال اجرایی شدن می باشد که دارای 17 هزار متر فضای اسکان بوده و تا به امروز 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
گفتنی است در نشست شورای مرکزی موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهری و روستایی وزارت کشور، خاکی معاون دانشگاه فرهنگیان کشور، حکیم رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی استانداری البرز و معاونان موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی وزارت کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 460007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =