روزنامه «خبر جنوب» امروز چهارشنبه اول مهرماه با انتشار 10هزارو دهمین شماره خود وارد سی و هفت سالگی اش شد.

 انتشار روزنامه "خبر جنوب" به مدیرمسئولی و سردبیری حسین واحدی پور از اول مهرماه سال 1358 آغاز شد و از آن سال تاکنون این روزنامه بدون یک روز تعطیلی به مخاطبانش عرضه شده است.

یکی از یادداشت های شماره امروز "خبر جنوب" به این مناسبت اختصاص دارد. در بخشی از این یادداشت آمده است:" به اندازه یک چشم به هم زدن، سی و شش سال از مهر 1358 گذشت. پاییزی که برای خیلی از نوجوانان و جوانان دیروز و میانسالان و کهنسالان امروز هستند پر از خاطره است. خاطره بازگشایی مدارس در اولین مهر انقلاب، با خاطره انتشار روزنامه «خبر» در ذهن شیرازی ها ماندگارتر شده است.

روزنامه

انتشار روزنامه «خبرجنوب» با شکل و سیاقی متفاوت از روزنامه هایی که در کشور چاپ می شد آن هم در شهر شیراز که مهد پرورش فرهیختگان و روزنامه نگاران برجسته کشور است، گام مهمی بود که آن روز به همت حسین واحدی پور برداشته شد.

اول مهر سال 58، روي پيشخوان روزنامه فروشی ها، روزنامه «خبرجنوب» خودش را به رخ علاقمندان مي كشيد. تقسيم بندي خبرها در صفحات، شكل و عنوان تيترها، نحوه نگارش، انتخاب عكس ها و پس از آن كارهاي فني و ليتوگرافي هر روز بيشتر در دل خوانندگان جا باز كرد. ارتباط با سازمان ها و اداره ها و نيز تعامل با مسئولان شهرها و استان های جنوبی در زمينه هاي مختلف و هرجا كه با زندگي مردم نقطه اشتراك و پيوند پيدا مي كرد، بيشتر و بيشتر مي شد به طوري كه تیراژ روزنامه «خبرجنوب» در اندك زماني با ارائه كارنامه اي درخشان از تعداد نشرياتي كه منتشر مي شد، پيشي گرفت و چون از نظر سلامت اخبار و مطالب و ارائه آن به خوانندگان سعي وافري را مبذول مي داشت در صدر روزنامه هاي استاني قرار گرفت.
و امروز پس از 36 سال انتشار بی وقفه، این رسانه به کانون بزرگ تولید اندیشه و فرهنگ نه تنها در فارس بلکه در کشور تبدیل شده و نقش ویژه ای در روند تکاملی مطبوعات کشور ایفا می کند."

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    7 1
    بهترین روزنامه ای که من تا حالا خوندم خصوصا صفحه چهارم که نگاهی گذرا به روزنامه های ایران داره. خسته نباشید به همه دست اندرکاران این روزنامه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    تبریک میگم.خسته نباشید و انشا الله این موفقیت ادامه داشته باشه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    1 0
    خوبه یادی هم بکنید از روزنامه خراسان