مهر نوشت: معاون سازمان حج و زیارت از احتمال انتقال ۱۴۰ جانباخته به کشور خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این زائران را در پرواز فردا به کشور منتقل کنیم.

حمید محمدی در مورد آخرین اقدامات برای شناسایی مفقودین، فوتی‌ها و مجروحان حادثه منا، افزود: از صبح امروز عملیات شناسایی با سرعت بسیار بیشتری در حال انجام است.

وی گفت: بیمارستان‌های جده، مکه و طائف برای بررسی مفقودین و مجروحان جستجو شد و همچنین تیم‌های شناسایی به سردخانه‌ها نیز برای شناسایی زائران جانباخته اعزام شدند.

معاون سازمان حج و زیارت تاکید کرد: به نظر می‌رسد با سرعت یافتن عملیات شناسایی، بتوانیم اجسادی که شناسایی کرده‌ایم را به کشور منتقل کنیم.

محمدی گفت: طی چند ساعت آینده ۱۴۰ نفر از کشته‌شدگان حادثه منا را تحویل می‌گیریم و چنانچه بتوانیم تمامی مراحل قانونی برای انتقال این افراد به کشور را انجام دهیم، تا فردا با یک و یا دو پرواز این ۱۴۰ نفر به ایران منتقل می شوند.

وی به آخرین آمارها نیز اشاره کرد و گفت: آمار مفقودی ها کمتر اما متاسفانه به آمار کشته شدگان اضافه می شود بطوریکه آخرین آمار مفقودی‌ها به ۳۱۶ نفر و آمار کشته‌شدگان نیز به ۱۵۵ نفر رسیده است.

تازه‌ترین مصوبات ستاد تسریع انتقال مجروحان و جانباختگان فاجعه منا

به گزارش ایسنا؛ در دومین جلسه ستاد تسریع انتقال مجروحان و جان‌باختگان حادثه منا، درباره نحوه اطلاع‌رسانی به خانواده‌ جان‌باختگان، مدیریت ورود اجساد جان‌باختگان به کشور، تحویل آنها به استان‌های مختلف و خدمت‌رسانی به مصدومان نیازمند خدمات درمانی تصمیم‌گیری شد.

مهندس علی‌اصغر احمدی در دومین جلسه ستاد تسریع انتقال مجروحان و جانباختگان حادثه منا، تأکید کرد: با توجه به ضرورت پرهیز از ایجاد نگرانی مضاعف در میان خانواده جان‌باختگان در زمینه تحویل اجساد، مسئولیت اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در همه استان‌ها بر عهده ادارات کل حج در استان‌ها بوده و در این زمینه این ادارات باید با سازمان پزشکی قانونی هماهنگی کامل داشته باشند و مجموعه ستاد در این رابطه ورود نکنند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ضمن تقدیر از تلاش مجموعه ستاد و حج در مکه مکرمه با اشاره به این‌که باید همکاران مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مکه تمامی تلاش خود را به‌کار بندند تا اجساد جان‌باختگان با مشخصات کامل آنها از مکه تحویل ایران شود، عنوان کرد: بر این اساس باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف اجساد جان‌باختگان صورت گیرد.

وی گفت: در زمینه دریافت ویزا برای اعزام گروه امدادی هلال‌احمر ایران به عربستان با همتای عربی خود نامه‌نگاری کرده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که باید شماره تماسی مشخص برای نحوه اطلاع‌ یافتن خانواده‌ها از زمان ورود جان‌باختگان حادثه منا توسط سازمان حج در مرکز و استان‌ها اعلام شود، اظهار کرد: بر این اساس به همکاران خود در مکه نیز اعلام خواهیم کرد، سعی کنند تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز هر هواپیمایی که حامل جانباختگان است، فهرستی از جان‌باختگان و مجروحان نیازمند دریافت خدمات بیمارستانی در تهران را اعلام کنند تا مقدمات لازم در فرودگاه بعمل آید.

احمدی عنوان کرد: بر این اساس ضرورت دارد لیست تفکیک استانی از جان‌باختگان توسط سازمان حج تهیه و به هر استان زمان و تعداد افرادی که باید تحویل بگیرند به موقع اطلاع داده شود. همچنین در این زمینه سازمان هواپیمایی تدابیر لازم را برای تحویل آسان و به‌موقع جان‌باختگان انجام خواهد داد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    1 0
    تعداد کشته شده گان بسیار رقم بالاتری هست از چیزی که عربستان اعلام می کنه. وقتی فقط 155 نفر از ایران بودند و این رقم متاسفانه رو به افزایشه چه طور رقم کشته شدگان 2000 نفر می تونه باشه