بیمه تامین اجتماعی برای  7 هزار و 300  زن سرپرست خانوار خوزستانی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان از زیر پوشش بیمه قرار گرفتن 7 هزار و 300 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین ، فرهاد قنواتی گفت: تلاش در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد در سطح کشور و استان است که در برنامه پنجم توسعه آمده و این مهم در قالب‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال و بیمه اجتماعی دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه بیمه های اجتماعی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و باید به گونه ای عمل کرد تا تمامی مددجویان مستحق زیرپوشش بیمه های اجتماعی قرار گیرند افزود: افراد بیمه شده از تمامی امکانات بیمه تامین اجتماعی از قبیل خدمات درمانی و بازنشستگی برخوردار می شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 93 هزار خانوار خوزستان زیر پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: زنانی که مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شوند باید دارای حداقل 16 سال و حداکثر 50 سال تمام بوده و همچنین به عنوان سرپرست خانوار، مددجوی کمیته امداد باشند.
قنواتی در ادامه بیان داشت: تا کنون 100هزار مددجوی شهری زیرپوشش کمیته امداد در استان بیمه درمانی شده و این تعداد نیز به پزشک خانواده معرفی شده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =