رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با توجه به تعطیلی مراکز خدمات تجهیزات پزشکی در ایام نوروز، خواستار توجه بیماران دیابتی به کیفیت دستگاههای تست قند خون خود شد.

به گزارش مهر،دکتر ایرج خسرونیا اظهارداشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی و احتمال بروز برخی محدودیتهای زمانی در ارائه خدمات مربوط به تعمیر تجهیزات پزشکی، خانواده بیماران دیابتی می بایست بیش از پیش به کارایی و سلامت وسایل پزشکی حساس باشند.

 این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: بیمارانی که از وسایل پزشکی در منزل استفاده می کنند باید پیش از شروع تعطیلات نسبت به کنترل کیفیت و کارایی دستگاههای تست قند خون خود اقدام کنند تا در صورت مشاهده هرگونه ایرادی، فرصت مناسب برای تعمیر و یا جایگزینی دستگاه وجود داشته باشد.

 خسرونیا با هشدار نسبت به دستگاههای بدون کیفیت و تقلبی، کنترل کیفیت این دستگاهها را از طریق توجه به هولوگرام وزارت بهداشت ضروری دانست و گفت: معیوب بودن دستگاههای تست قند خون، می تواند برای بیماران دیابتی مشکل ساز باشد چرا که ممکن است بر اثر تشخیص نادرست بیمار از میزان قند خون، علاوه بر ایجاد اخلال در سیر کنترل بیماری، فرد دیابتی با تزریق انسولین اضافه دچار کما شود.

 جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ضمن توصیه به خانواده ها برای امتناع از تعمیر این دستگاهها در منزل، افزود: استفاده از خدمات گارانتی و بیمه مسئولیت می تواند موجب جبران خسارات احتمالی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =