ایسنا نوشت:مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین، راه‌اندازی خطوط شبانه، ورود چهار دستگاه اتوبوس هیبریدی و بهره‌برداری از سیستم جدید اتوبوس‌های برقی در شهر تهران خبر داد.

پیمان سنندجی در آیین ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین و اتوبوس‌های هیبریدی در تشریح اقدامات اخیر شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت: مشکل اصلی حوزه اتوبوسرانی در شهر تهران فرسودگی ناوگان و رسیدن اتوبوس‌ها در زمان مشخص به ایستگاه‌ها بود که امروز توانسته‌ایم به یاری خداوند این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: سیستم اتوبوس‌های برقی که در گذشته در شهر تهران فعالیت می‌کرد با توجه به تغییر تکنولوژی باید تغییرات گسترده‌ای روی آن انجام می‌شد. برهمین اساس اتوبوس‌هایی که در خطوط برقی مورد استفاده قرار گرفته بود، اورهال شد و امروز شاهد ورود این اتوبوس‌ها به سیستم جدید اتوبوس‌های برقی شهر تهران هستیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه در برخی از نقاط شهر تهران نمی‌توانستیم از سیستم برق بالاسری استفاده کنیم، گفت: براین اساس با همکاری دانشگاه تهران، باتری‌هایی برای این اتوبوس‌ها طراحی شد که زمینه تردد این اتوبوس‌ها برای یک ساعت و نیم بدون اتصال به سیستم برق بالاسری را فراهم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در بخش باتری‌های لیتیومی و سربی توانسته‌ایم با استفاده از دانش متخصصان داخلی این زمینه را فراهم کنیم تا از این اتوبوس‌ها در نقاط مختلف شهر استفاده کنیم در حالی که در سیستم قبلی لایه‌های تنیده شده‌ای از سیستم در نقاطی که از اتوبوس برقی استفاده می‌شد قابل مشاهده بود اما در سیستم جدید تنها دو سیم رفت و برگشتی که در میان درختان مستتر شده است دیده می‌شود.

سنندجی تاکید کرد: تمامی این سیستم توسط شرکت‌های داخلی با کمترین هزینه ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های هیبریدی فاقد هرگونه آلودگی هستند اظهار کرد: از سه سال پیش استفاده از این اتوبوس در دستورکار شهرداری تهران قرار گرفته است. اتوبوس‌هایی که امروز وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می‌شوند، سه کابین هستند و از پایانه خاوران تا میدان آزادی با ظرفیتی مناسب به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. این اتوبوس‌ها در حوزه کاهش آلودگی هوا و افزایش کارآیی توان مناسبی را به شرکت واحد اتوبوسرانی وارد می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به راه‌اندازی خطوط شبانه در پایتخت گفت: به جز برخی خطوط بی‌آرتی، در شهر تهران در ساعات شب حمل و نقل دیگری وجود ندارد برهمین اساس مطالعاتی صورت گرفت و سه نوع تردد در شهر تهران شناسایی شد. ابتدا تردد‌هایی با کارکرد تفریحی، در مرحله بعد ترددها با کارکرد کاری و ترددهایی با کارکرد ورودی و خروجی شهر تهران مانند ترمینال‌ها و پایانه‌ها، براین اساس 30 خط شبانه لحاظ شد که در حال حاضر دو خط افتتاح می‌شود و به زودی تعداد خطوط راه‌اندازی شبانه به 9 خط می‌رسد.

سنندجی درخصوص ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین نیز اظهار کرد: این اتوبوس‌ها با استاندارد یورو 4 به بالا عمدتا در خطوط بی‌آرتی استفاده می‌شوند و از بهترین اتوبوس‌هایی هستند که تاکنون وارد شهر تهران شده‌اند و کلیه امکانات شهری از جمله محل ویژه معلولان را دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای مهرماه سال جاری 100 دستگاه اتوبوس وارد خطوط مختلف شده و 100 دستگاه نیز امروز به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران تزریق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درخصوص توزیع این اتوبوس‌ها در خطوط مختلف شهر تهران گفت: خط 5 بی‌آرتی صددرصد از این اتوبوس‌ها استفاده می‌کند و توانستیم تعدادی نیز به خط 7 تزریق کنیم. همچنین امروز در تهران ناوگان ویژه معلولان و جانبازان نیز راه‌اندازی شده که در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است. این افتخار را داریم که بیش از 25 مدرسه معلولان در سطح شهر تهران را برابر دستور شهردار محترم تهران تحت پوشش خدمات اتوبوسرانی قرار دهیم.

سنندجی ادامه داد: در خط 7 بی‌آرتی که برخی از مشکلات از جمله اتوبوس‌های تک کابین وجود داشت با ورود این 200 دستگاه حل شده به طوری که در حال حاضر این خط تبدیل یک خط استاندارد شده است. در این راستا 400 اتوبوس از این خط جابه‌جا شده و 170 اتوبوس دو کابین جایگزین شده‌اند.

وی تاکید کرد: در مناطق 18، 19 و 20 وضعیت ناوگان اتوبوسرانی نامناسب است و برابر دستور شهردار تهران باید در کمترین زمان ممکن وضعیت ناوگانی این مناطق نیز بهبود پیدا کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به وجود 3000 دستگاه اتوبوس فرسوده در شهر تهران ابراز امیدواری کرد: با فعال کردن بخش خصوصی بازسازی این ناوگان هرچه زودتر انجام شود، همچنین 700 دستگاه اتوبوس خطوط مختلف شهر تهران بازسازی شده است که امیدواریم این روند تسریع پیدا کند.

سنندجی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی ایستگاه‌های اتوبوس شهر تهران به سیستم‌های اطلاع‌رسانی مجهز شده‌اند و زمان واقعی رسیدن اتوبوس‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =