تولید شیرهای پاستوریزه 5 کیلویی برای بستنی فروشان

به گزارش ایسنا مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع لبنی و پاستوریزه استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح تولید شیرهای پاستوریزه پنج کیلویی برای مصرف بستنی فروشی‌ها در اصفهان اجرا می‌شود.

هومان امیری در خصوص اجرای طرح تولید شیرهای پنج کیلویی برای بستنی فروشی‌ها برای نخستین بار در اصفهان، اظهار کرد: تولید شیر پاستوریزه برای بستنی فروشی‌ها، طرحی مدرن و الگوی مناسبی است که امیدواریم در تمام کشور اجرا شود.

وی با بیان اینکه استفاده بستنی فروشی‌ها از شیرهای پاستوریزه سلامت و بهداشت مردم را تضمین می‌کند، افزود: این طرح با اعتبار سه میلیارد ریال در اصفهان اجرا شد، با اجرای این طرح و استفاده بستنی فروشی‌ها از این شیرهای پاستوریزه پنج کیلیویی، با شیر فله‌ای با بار میکروبی بالا مبارزه می‌شود .

مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع لبنی و پاستوریزه استان اصفهان ادامه داد: طرح تولید شیرهای پاستوریزه در بستنی فروشی‌ها در جلسه متشکل از استاندار، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاون غذا و داروی علوم پزشکی اصفهان برای جلوگیری از استفاده شیرهای برگشتی در تولید بستنی تصویب شد.
امیری اضافه کرد: بر اساس اسن مصوبه بستنی فروشی‌ها موظف به استفاده از شیرهای پاستوریزه شدند، اما در پی ابلاغ این طرح، بستنی فروشی‌ها مدعی شدند اجرای این طرح مشکل خواهد بود که تصمیم به تولید شیرهای پاستوریزه پنج کیلویی گرفته شد.

وی با اشاره به استفاده بستنی فروشی‌ها از شیرهای پاستوریزه خاطر نشان کرد: تعدادی از کارخانه‌ها تولید شیرهای پنج کیلویی و تعدادی تولید شیرهای یک لیتری را برای استفاده در بستنی‌ها در دستور کار خود قرار دادند، اما در نهایت آنها موظف به استفاده از شیرهای پاستوریزه هستند که این امر نظارت مستمر دستگاه‌های نظارتی را می‌طلبد.

مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع لبنی و پاستوریزه استان اصفهان ادامه داد: ضرورت اجرای این طرح به دلیل استفاده از شیرهای فله ای با بار میکروبی بالا و رعایت نکردن استانداردهای لازم در تولید بستنی بود. وزارت بهداشت با پیگیری این موضوع، سه کارخانه لبنیات در اصفهان را موظف به تولید شیرهای پاستوریزه به صورت نایلونی در بسته‌های پنج کیلویی و یک کیلویی کرد.

امیری با اشاره به ثابت ماندن قیمت انواع بستنی با وجود اجرای این طرح افزود: قیمت شیر مورد استفاده در بستنی فروشی‌ها افزایشی نداشته که به تبع آن قیمت انواع بستنی ها نیز ثابت باقی می‌ماند مگر شیر مورد نیاز خود را از کارخانه‌هایی تهیه کنند که از عضویت ما خارج باشد.

وی خاطر نشان کرد: شیرهای تولید شده در این طرح کیفیت بالایی دارند و می‌تواند در صورت نیاز مورد استفاده خانواد‌ه‌ها قرار گیردد، اما افراد در هنگام استفاده به تاریخ تولید و مصرف شیرها که روی پاکت درج شده است توجه داشته باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =