نشست هماهنگی وزرای امور خارجه سازمان همکاریهای اسلامی روز پنجشنبه و درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

 

به گزارش خبرآنلاین هدف از برگزاري اين اجلاس رايزني و هماهنگي كشورهاي سازمان همكاريهاي اسلامي در سطح وزراي امور خارجه در مورد مسائل جهان اسلام است كه بخش عمده آن در خاورميانه و كانون توجه جامعه بين المللي قرار دارد. در اين جلسه نيز در مورد مسائل و بحرانهاي مهم كشورهاي اسلامي بويژه فلسطين، سوريه، يمن، عراق و ديگر مسائل جهان اسلام رايزني شد.

حادثه ناگوار در جريان حج امسال نيز يكي از موضوعات مورد توجه اين اجلاس بود و بسياري از سخنرانان اين حادثه را به همه مسلمانان و بخصوص كشورهايي كه اتباعشان در جريان اين حادثه آسيب ديده بودند تسليت گفتند.

عباس عراقچي معاون حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه كه رئیس هیات نمایندگی کشورمان در اين نشست را بر عهده داشت گفت كه مردم ايران سوگوار 464 ايراني هستند كه قرباني حادثه‌اي شدند كه امكان جلوگيري از آن وجود داشت . آنچه اكنون مورد نياز فوري است مسئوليت پذيري و شفافيت و انجام تحقيقات حرفه‌اي در مورد دلايل اين حادثه ناگوار و راههاي جلوگيري از آن در آينده است.

وي در پايان با اشاره به مشتركات فراوان كشورهاي عضو این سازمان گفت كه کشورهای اسلامی با چالشهاي فراواني روبرو هستند و نبايد اجازه داد كه اختلافات فرقه‌اي و نژادي وحدت ما را خدشه دار سازد بلكه لازم است با روشن بيني، شجاعت و صبر راه براي مشاركت در صلح، امنيت و توسعه را در منطقه و جهان اسلامي بگشاييم.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =