تسنیم نوشت: در پی سقوط هواپیمای باربری آمریکایی در جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار افغانستان که منجر به کشته شدن حداقل ۱۱ نفر شد، طالبان افغان مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت.

یک هواپیمای باربری نیروهای آمریکایی در میدان هوایی «جلال‌آباد» مرکز ولایت ننگرهار، سقوط کرد که منجر به کشته شدن 11 نفر از جمله 6 سرباز ارتش آمریکا شد.
«برایان تریبوس» یکی از مقامات ارتش آمریکا، گفت که یک هواپیمای باربری نظامی از نوع C130 در میدان هوایی جلال آباد دچار سانحه شده و سقوط کرده است که تمامی سرنشینان این هواپیما از جمله خدمه و چند سرباز کشته شدند.
از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج پیمانکار خارجی که با نیروهاى آمریکایى کار مى‌کردند نیز کشته شدند اما در مورد هویت آن‌ها اظهار نظر نکرد. این حادثه بعد از نیمه شب گذشته در جلال آباد رخ داده است.
 
در این حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از صفحه اجتماعی «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغان، گزارش داد که طالبان مسئولیت سقوط هواپیمای باربری آمریکا در جلال‌آباد را بر عهده گرفته است.
مجاهد مدعی شد که در حمله طالبان افغان به هواپیمای باربری آمریکایی در ولایت ننگرهار حدود 15 نیروی خارجی را کشته شدند.
این در حالی است که مقامات آمریکایی در اظهارات اولیه‌شان علت این حادثه را نقص فنی در هنگام برخاستن اعلام کردند و از ادامه تحقیقات در این زمینه خبر دادند.
 
ولایت ننگرهار در جنوب شرق افغانستان واقع شده و در حال حاضر حدود 3 هزار سرباز ناتو از جمله نیروهای آمریکایی و لهستان در آن حضور دارند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =