ایران نوشت:مرد 32 ساله‌ای که موسی نام دارد با نقشه‌ای حیله‌گرانه آپارتمانی در منطقه یوسفیه مشهد اجاره کرد. او با تبلیغاتی دروغین اتباع خارجی غیرمجاز را به خانه‌اش می‌کشاند و ادعا می‌کرد می‌تواند مدارک شناسایی برایشان فراهم کند.


مرد جوان با دریافت مبالغی از این افراد اقدام به جعل مدارک هویتی می‌کرد. مشمولان خدمت سربازی نیز با وعده دریافت کارت پایان خدمت از دیگر طعمه‌های جاعل حرفه‌ای بودند اما چند خیابان آن سوتر، در منطقه الهیه مشهد، جوان 37 ساله‌ای به نام اصغر نقشه حیله‌گرانه‌ای برای کلاهبرداری از زوج ‌های جوان در سر می‌پروراند. او خودش را بساز و بفروش معرفی و با انجام تبلیغات گسترده و دریافت مبالغی اقدام به پیش فروش آپارتمان می‌کرد.
متهم حتی با سوء استفاده از اعتماد، سند خانه مالباخته را در اختیار می گرفت و با جعل مدارک اقدام به اخذ تسهیلات بانکی می کرد.اصغر با این ترفند سر عروس و دامادهای جوان را کلاه می‌گذاشت و هر چند روز مخفیگاه خود را تغییر می‌داد.
در ماجرای دیگر زن جوانی به نام ‌هاجر که خود را مرتبط با ارواح سرگردان معرفی می‌کرد با همدستی مردی به نام مصطفی معروف به جرج ، نقشه‌ای فریبکارانه برای سرکیسه کردن زنان جوان داشتند. آنها که ادعا می‌کردند با عالم ارواح و اجنه در ارتباط هستند در آخرین اقدام مجرمانه خود زنی را اغفال و او را به بهانه رمالی برای حل مشکلات زندگی اش سرکیسه کردند.
رمالان شیاد با دریافت مبلغ یک میلیون و 600 هزار ریال و همچنین گرفتن جواهرات این زن به او وعده‌های واهی می‌دادند.
دستگیری 4 کلاهبردار حرفه‌ای
فرمانده انتظامی‌خراسان رضوی به شوک گفت: با اعلام شکایت شهروندان از این افراد کلاهبردار و شیاد تحقیقات پلیسی آغاز شد.
سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مأموریت ویژه‌ای در دستور کار فرماندهی انتظامی ‌مشهد و پلیس آگاهی خراسان رضوی برای پیگیری سریع موضوع قرار گرفت.
وی گفت: مأموران کلانتری الهیه مشهد در عملیاتی ضربتی با گشت‌های نامحسوس و اقدام‌های پلیسی، جاعل حرفه‌ای که اتباع خارجی و مشمولان خدمت نظام وظیفه را سرکیسه می‌کرد و همچنین کلاهبرداری که زوج‌های جوان را با وعده پیش فروش آپارتمان قسطی فریب می‌داد، دستگیر کردند.  
در بازرسی از مخفیگاه جاعل،18 جلد شناسنامه و مدارک اقامتی جعلی و همچنین تعدادی کارت‌های پایان خدمت جعلی کشف شده است.
فرمانده انتظامی‌خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز زن و مرد رمال که زنان جوان را فریب می‌دادند و همچنین مالخر طلاهای مسروقه از این دو رمال را هنگام ورود به یک مخفیگاه در بلوار شاهد مشهد  شناسایی و دستگیر کردند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =