دانشمندان در آخرین بررسیهای خود متوجه شدند دانشآموزانی که دارای تناسب جسمانی بهتری نسبت به همکلاسیهای خود هستند در امتحانات استاندارد مدارس نیز نتایج بهتری میگیرند.
دکتر ویلیمام مک کارتی و همکارانش از دانشگاه کالیفرنیا در طی این تحقیقات متوجه شدند به ازای هر یک دقیقه که طول میکشد تا دانشآموزان یک مسیر یک مایلی را بیش تر از حد متوسط بدوند نمرات امتحانات آنها به اندازه یک نمره پایین میآید که این نشان میدهد دانش آموزانی که سریعتر میتوانند این مسیر را طی کنند به همان میزان نیز نمرات بهتری کسب میکنند.
مککارتی در این باره گفت : این تحقیقات نشان میدهد والدین و مدارسی که به دنبال بهتر کردن وضعیت تحصیلی دانشآموزان هستند باید به فعالیت جسمانی و آمادگی بدنی آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.به عبارت دیگر عملکرد بهتر مغز در گرو داشتن بدن سالم و متناسب است.
برای بررسی این موضوع مککارتی و همکارانش وزن و میزان آمادگی فیزیکی را به همراه نمرات درسهای ریاضی ، زبان و قرائت را در 749 دانش آموز کلاس پنجمی ، 761 دانشآموز کلاست هفتمی و 479 دانشآموز کلاس نهمی که در بین سالهای 2002 و 2003 در مدارس کالیفرنیای جنوبی تحصیل کرده بودند بررسی کردند.
نزدیک به 40 درصد این دانشآموزان دختر بودند.در این بررسی از دانشآموزان خواسته شد یک مسیر یک مایلی را در حداکثر 15 دقیقه بدوند که پسرها به طور متوسط در کمتر از 10 دقیقه و دخترها در کمتر از 11 دقیقه توانستند این مسیر را طی کنند.
مککارتی و همکارانش متوجه شدند نزدیک به دو سوم دانشآوزان نسبت به سن و جنسیت خود عقبتر از استانداردهای فیزیکی و بدنی قرار دارند.اما دانشآموزانی که دارای آمادگی فیزیکی قابل قبولی نسبت به سن خودشان بودند و حتی آمادگی بهتری داشتند به طور متوسط در امتحانات مدرسه نیز نتایج بسیار بهتری نسبت به دانشآموزان ضعیت از لحاظ قدرت جسمانی میگیرفتند.
این تحقیقات نشان میدهد سلامت و آمادگی جسمانی تاثیر بسیار مهمی در میزان یادگیری دانشآموزان دارد و مدارسی که به این موضوع اهمیت نمیدهند نه تنها سلامت کودکان را به خطر میاندازند بلکه دانشآموزان آنها نیز نمرات ضعیفتری کسب میکنند.
ام اس ان ، 26 فوریه
نظر شما