۰ نفر
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه در این استان هر ساعت چهار نوزاد متولد می‌شود، گفت: طی شش ماه سال‌جاری در هرمزگان به ازای هر 100 دختر 108 پسر به دنیا آمده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، مهدی عسکری‌زاده در نشست بیان عملکرد شش ماهه اداره‌کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به عملکرد شش ماهه این اداره‌کل در حوزه ثبت وقایع حیاتی اظهار داشت: طی مدت زمان مذکور 20 هزار و 192 واقعه ولادت در هرمزگان به ثبت رسیده که از این تعداد 10 هزار و 466 مورد پسر و 9 هزار و 726 مورد دختر هستند.

وی افزود: مقایسه این دو رقم نشان دهنده این است که نسبت جنسی ولادت‌های ثبت شده در هرمزگان طی شش ماهه 107.6 است، یعنی اینکه که به ازای هر 107.6 ولادت پسر، 100 ولادت دختر به ثبت می‌رسد.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه پسرزایی در استان بیشتر از دخترزایی است، یادآور شد: آمار ولادت طی این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که برابر با 18 هزار و 367 مورد بوده رشد 11 درصدی را نشان می‌دهد.

عسکری‌زاده اضافه کرد: 61 درصد ولادت‌ها در هرمزگان در مناطق شهری و 38 درصد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: طی مدت شش ماهه سال‌جاری به طور میانگین طی هر ساعت چهار، هر روز 108 و هر ماه سه هزار و 365 نفر در این استان متولد شده‌ است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان همچنین افزود: نرخ ثبت ولادت در شش ماهه سال‌جاری معادل 24.3 در هزار نفر است، یعنی اینکه در استان به ازای هر هزار نفر جمعیت، هر سال 24.3 نفر به جمعیت اضافه می‌شود.

عسکری‌زاده با بیان اینکه ثبت به موقع و در موعد قانونی وقایع حیاتی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های مهم در امر ثبت احوال به شمار می‌رود، گفت: درصد ثبت در مهلت قانونی به ثبت تا یک‌سال پس از وقوع به رقم 99.5 رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه دارای رشد هفت دهم درصدی بوده و از رقم تفاهمی سازمان به میزان هشت دهم درصد بالاتر است.

وی اضافه کرد: بیشترین ولادت‌های ثبت شده در استان با 30.7 درصد از کل وقایع ولادت مربوط به مادران حاضر در گروه 25 تا 29 سال بوده که شش هزار و 202 واقعه ولادت به آنها مربوط است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان ادامه داد: پس از این گروه، 24.5 درصد به تعداد چهار هزار و 956 واقعه، مربوط به مادران گروه سنی 20 تا 24 سال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرم سنی جمعیتی هرمزگان، جوان است، گفت: هرمزگان با دارا بودن آمار مذکور، در حال حاضر بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در رتبه چهارم جدول ولادت قرار دارد.

عسکری‌زاده یادآور شد: هرمزگان در حالی در این جدول بالاتر استا‌ن‌های همجوار قرار دارد که به عنوان نمونه نرخ ولادت در کرمان به ازای هر هزار نفر جمعیت برابر 20.2، بوشهر 18.1 و فارس 17.3 است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان همچنین افزود: تولد چهار نوزاد طی هر ساعت در این استان، به منزله این است که رشد جمعیت در استان سریع است و از همین روست که این جمعیت و تداوم این رشد، نیازمند کیفی‌سازی است.

وی گفت: همچنین دستگاه‌ها و بخش‌های مربوطه باید در برنامه‌های کوتاه مدت به کیفی‌سازی و ارتقا سلامت باروری نیز توجه داشته باشند که در این راستا باید به سلامت و الگوهای تغذیه‌ای جوانان و مادران و بانوان توجه داشته باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =