معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: ایجاد شهرک ترافیک در این کلانشهر موجب نهادینه شدن قوانین راهنمایی و رانندگی در بین کودکان و شهروندان می شود که این امر کاهش تصادفات و مرگ و میر جاده ای را به همراه داشته و امنیت نسل های فردا را فراهم می کند.

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج عنوان کرد: احداث شهرک ترافیک شهر کرج در پارک چمران این کلانشهر، گامی بلندی در راستای ایجاد زیر ساخت های ترافیکی و نهادینه کردن آن در بین کودکان و دانش آموزان می باشد.

احمد افضلی اظهار داشت: با ایجاد این شهرک و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به کودکان، در آینده شاهد تحولات خوبی در این زمینه خواهیم بود چرا که فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین رانندگی در آینده جزء تفکیک ناپذیر آموزش شهروندی به نسل فردا خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک علاوه بر موارد ذکر شده، شاهد کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر در سطح جاده های کشور می شویم و نسل فردا را به سمت ایمنی بالاتری سوق خواهیم داد و امنیت بیشتری را برای آنها فراهم می کنیم.
وی بیان کرد: به زودی با توجه به رایزنی های صورت گرفته با آموزش و پرورش شهرستان کرج، هر ماه یکی از مدارس این شهرستان برای دریافت آموزش های لازم در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی و هم چنین قوانین ترافیکی از امکانات این شهرک بهره مند خواهند شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به اینکه سن کودکی و نوجوانی فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی قوانین و نهادینه کردن آن در سطح جامعه می باشد، یادآور شد: ایجاد زیرساخت های مناسب در این زمینه امری ضروری است که یاری تمامی دستگاه های مرتبط با این مقوله را می طلبد تا شرایطی فراهم شود که در آینده شاهد معضلات کمتری در این زمینه باشیم.
بهره برداری از مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج با اعتباری 6 میلیارد تومانی
افضلی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج نیز هم اکنون به بهره برداری رسیده که به صورت آزمایشی در حال فعالیت بوده و دوربین های ثبت تخلف و نظارتی و زیرساخت های آن با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان خریداری و آماده نصب شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در پایان اعلام کرد: در اسفند ماه سال جاری نیز همزمان با اجرای طرح زوج و فرد در روزهای پایانی سال، شاهد افتتاح مرکز کنترل ترافیک و ثبت تخلفات شهرستان کرج به صورت رسمی خواهیم بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =