معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پنج سرنشین یک فروند لنج باری که در حوالی آبهای جزیره قشم دچار آبگرفتگی و نقص فنی شده بود ، از خطر غرق شدن نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، مهدی نوفرستی افزود: این لنج تجاری حامل تره بار که از بندر شهید باهنر بندرعباس به سمت بندر دبی در حرکت بود ، در فاصله هفت مایلی شرق جزیره قشم دچار آبگرفتگی و نقص فنی شد.

وی بیان داشت: به محض دریافت پیام اضطرار، بلافاصله شناور ناجی به موقعیت سانحه اعزام شد و همزمان با این اقدام نیز، با همیاران ناجی، تعاونی لنج داران و مالک برای اعزام شناور کمکی هماهنگی صورت گرفت.

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارکرد: لنج سانحه دیده پس از عملیات یدک کشی توسط لنج کمکی ، در بندر بهمن قشم پهلو گرفت.

نوفرستی گفت: عملیات یادشده در دو ساعت تلاش و با هماهنگی مرکز کنترل دریایی قشم با موفقیت به پایان رسید و هم اکنون سرنشینان لنج باری سانحه دیده در سلامت کامل به سر می برند.

وی در پایان به فرماندهان و خادمان شناورهای سنتی و لنج ها توصیه کرد : ماشین آلات ، موتور ، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل نمایند تا در زمان بروز سانحه احتمالی ، دچار بحران نشوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =