مسعود نصرتی، شهردار قزوین گفت: تقاطع غیرهمسطح نخبگان و بلوار شهید قدرت اله چگینی(شرق ملاصدرا) با اعتبار 45 میلیارد تومان با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین به نقل ازنن اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي با بيان اينکه عمليات عمراني پروژه تقاطع غيرهمسطح نخبگان از اوايل سال 92 آغاز شده است، افزود: مديريت شهري در تلاش است، قزوين را به شهر گردشگري تبديل كند و در اين راستا ساماندهي سه محور از ورودي شهر را در سال 92 در دستور كار قرار داد که پروژه تقاطع غيرهمسطح نخبگان به زودي به بهره‌برداري خواهد رسيد.

نصرتي بهبود عبور و مرور شهري را از اهداف اصلي احداث اين پروژه عنوان کرد و افزود: پروژه تقاطع غيرهمسطح نخبگان در راستاي ساماندهي ورودي‌هاي شهر از اتوبان قزوين-زنجان احداث شده است.

اين مقام مسوول با اشاره به بهره‌برداري از بلوار شهيد قدرت اله چگيني اظهار کرد: از سال 91 اين پروزه آغاز شده است و اين پروژه از پروژه‌هاي شاخص منطقه سه شهرداري قزوين در راستاي كاهش بار ترافيكي است،

وي بيان كرد: احداث اين بلوار براي كاهش بار ترافيكي چهار راه شهيد بابايي و دسترسي آسان به اتوبان ضروري بود.

شهردار قزوين با بيان اينکه طول اين بلوار 2 کيلومتر و عرض آن 55 متر است، گفت: اين بلوار شامل لاين كندرو، تندرو، پياده رو و مسير دوچرخه است و يک لاين جنوبي بلوار نيز ان‌شاءاله با همکاري لشکر 16زرهي به زودي تکميل و زير بار ترافيک خواهد رفت.

اين مقام مسوول تاكيد كرد: احداث اين بلوار در منطقه سه شهرداري قزوين از نظر كاهش بار ترافيكي مهم است و بهره‌برداري از آن رضايت شهروندان را به همراه دارد.

گفتني است؛ آئين بهره‌برداري از تقاطع غيرهمسطح نخبگان و بلوار شهيد قدرت اله چگيني، 22مهرماه روز چهارشنبه ساعت 16 در ابتداي جاده باراجين، روبروي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با حضور مسوولان کشوري، استاني و شهري برگزار خواهد شد.

گفتني است؛ شهيد قدرت‌الله چگيني سي‌ام دي 1326، در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش غلامرضا و مادرش معصومه نام داشت. تا پايان دوره کارشناسي در رشته مترجمي زبان عربي درس خواند. معاون اداره آموزش و پرورش بود. سال 1350 ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. دوازدهم شهريور 1360، در قزوين مورد سوءقصد گروه‌هاي ضدانقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش واقع است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =