استاندار سمنان : در دولت تدبیر و امید بسترهای مناسبی برای توسعه گردشگری در استان سمنان ایجاد گردید

استاندار سمنان در آئین افتتاح بازارچه صنایع دستی که دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ، نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و ارادان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از مدیران استان و صاحبان صنایع دستی گرمسار در کارخانه پنبه گرمسار برگزار شدگفت: در دولت تدبیر و امید بسترهای مناسبی برای توسعه گردشگری در استان سمنان ایجاد گردیده است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین وی افزود : ایجاد هتل ها و اماکن اقامتی ، مهمانسرای وجود میراث فرهنگی تاریخی ، مکانهای زیارتی و طبیعت مناسب بستر و فرصت خوبی برای جذی گردشگران برای استان سمنان است .
مهندس وکیلی کویر و بناهای تاریخی را جاذبه های گردشگری گرمسار عنوان و خاطرنشان کرد: این آثار برای جذب گردشگر نیازمند مرمت و حمایت سازمان میراث فرهنگی کشور دارند.
وی خواستار حمایت سازمان میراث فرهنگی برای تکمیل جاده قصر بهرام گرمسار شد و افزود: قصر بهرام با توجه به سابقه و نقش تاریخی اش، در کنار غار نمکی، می تواند فرصت جذب گردشگر مناسبی در منطقه گرمسار باشد.
مهندس وکیلی با بیان اینکه گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان سمنان تعیین شده است، بر حمایت از مرمت بناهای تاریخی در این استان تاکید و اضافه کرد: ثبت ملی بناهای تاریخی نیز می تواند جاذبه گردشگری این بناها را افزایش دهد.
وی به وجود امامزاده یحیی(ع) و طرح توسعه آن به عنوان قطب چهارم مذهبی کشور در سمنان اشاره و اضافه کرد: استان سمنان می تواند به عنوان مقصد گردشگری مذهبی کشور مطرح باشد.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: تا پایان سال 94 چند هتل چهار و پنج ستاره در استان سمنان به بهره برداری می رسد و به تامین زیرساختهای لازم برای توسعه گردشگری در این استان کمک می شود.
مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان نیز اظهار داشت: چهار فضا و بازارچه برای فروش صنایع دستی در نقاط مختلف این استان پیش بینی شده است.
حسین خواجه بیدختی با اشاره به افتتاح بازارچه صنایع دستی در گرمسار، خاطرنشان کرد: در این آئین و در حال حاضر 20 درصد از این بازارچه به بهره برداری می رسد و بهره برداری از 80 درصد دیگر این بازارچه نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی استان سمنان است.
مدیرکل صنایع دستی ،میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد بازارچه صنایع دستی مدرن در سمنان هستیم، افزود: در شاهرود و دامغان نیز فروشگاه صنایع دستی راه اندازی می شود.
همچنین در این مراسم دکتر سلطانی فر و مهندس وکیلی از غرفه نمایشگاه صنایع دستی گرمسار بازدید بعمل آوردند .
بازارچه صنایع دستی گرمسار با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان به بهره برداری رسید .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =