نخستین جلسه ستاد اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن 95 در استان یزد تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، نخستين جلسه ستاد اجراي آزمايشي سرشماري نفوس و مسكن 95 در يزد باحضور رئيس سازمان مديريت بعنوان مدير اجراي سرشماري استان، معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت به عنوان قائم مقام مدير اجراي سرشماري استان، كارشناس مسئول فني و اجرايي شهرستان و كارشناسان فناوري اطلاعات، نقشه و تبليغات برگزار شد.

قائم مقام مدير اجراي سرشماري استان در اين جلسه با تاكيد بر حسن تعامل دستگاه هاي مختلف و سازمان مديريت بمنظور اجراي هرچه بهتر آزمايش سرشماري تصريح كرد: بهره گيري از تب لت در سرشماري عمومي نفوس و مسكن موجب شده تا اين اجراي آزمايشي، بيش از پيش حائز اهميت شود.

محمد حميد فخرالدين، بهره گيري از تب لت را اقدامي در جهت صرفه جويي در مصرف كاغذ و تسريع در انجام سرشماري نفوس و مسكن ذكر كرد و گفت: خطاهاي آمارگيران با استفاده از نرم افزارهاي مكاني به حداقل مي رسد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت با اشاره به اينكه استان يزد ظرفيت هاي بالايي در حوزه فناوري اطلاعات دارد، تصريح كرد كه در سرشماري 95 مي توان مردم را به تكميل اينترنتي و غيرحضوري فرم هاي سرشماري تشويق كرد.

وي با اشاره به احياي سازمان مديريت در چند ماه گذشته بر هماهنگي واحدهاي سازماني بمنظور پشتيباني شايسته از اجراي اين طرح ملي تاكيد كرد و گفت: منطقه آزادشهر يزد بعنوان پايلوت در اين مرحله در نظر گرفته شده است.

فخرالدين اضافه كرد: ماموران آمارگير همراه با تب لت نسبت به مراجعه به منازل و تكميل فرم 1200 خانوار اقدام خواهند كرد.

رضا ولي زاده رئيس گروه اجراي طرح هاي آماري و سرشماري سازمان مديريت نيز در اين جلسه به ارائه توضيحاتي پيرامون اركان ستاد اجرا و مجموعه سوالات ماموران آمارگير پرداخت.

كارشناسان فناوري اطلاعات، نقشه و تبليغات نيز در اين جلسه به طرح مباحث مورد نظر پرداختند.

سرشماري عمومي نفوس و مسكن 95، آزمايش 94، همزمان با سراسر كشور از 3 آبان لغايت 4 آذرماه امسال در يزد برگزار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =