رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی مازندران از برگزاری نخستین دوره المپیاد ورزشی برای افزایش نشاط و خدمات‌رسانی اورژانس 115 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  منطقه مازندران، فرهاد مصدری در نشست خبری در مرکز فوریت‌های پزشکی ساری با بیان اینکه برای تقویت روحیه خدمات‌رسانی اورژنس 115 از بین 52 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور 252 شرکت‌کننده حضور دارند، اظهار کرد: این المپیاد در 7 رشته ورزشی و در روزهای 21 تا 24 مهر برگزار که در پایان مسابقه به نفرات برگزیده مدال اعطا می‌شود.

وی درباره عملکرد اورژانس 115 مازندران با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی اورژانس 115 رایگان و 24 ساعته است، تصریح کرد: در این مرکز علاوه بر کمک‌رسانی، مشاوره پزشکی حتی برای بانوان باردار هر ساعتی که دسترسی به پزشک نداشته باشند از ماما و پزشک مربوطه می‌توانند مشاوره بگیرند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال 31 هزار و 905 مورد مأموریت غیرتصادفی و هزار و 401 مورد برای مأموریت تصادفی اورژانس اعزام شد، تأکید کرد: مأموریت غیرتصادفی به دلیل ناراحتی‌های قلبی و تنفسی افزایش یافت.

مصدری اضافه کرد: افزایش بیماری‌های قلبی و تنفسی زنگ خطری برای مسئولین است تا در زنگی خود بازنگری کنند و ورزش را در زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب‌دیدگی بیماران در زمان انتقال نیاز است تا پد هلیکوپتر در چند بیمارستان بزرگ راه‌اندازی شود تا بیماران به طور مستقیم به مراکز درمانی منتقل شوند، خاطرنشان کرد: پد هلیکوپتر تا یک ماه دیگر در محور سوادکوه راه‌اندازی می‌شود.

 

وجود 30 کمپ فعال اورژانس در مازندران

 

به گزارش ایسنا، سخنگوی اورژانس مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه امسال 60 تا 65 درصد کاهش فوتی داشتیم، اظهار کرد: این ناشی از فرهنگ‌سازی مردم و احداث کمپ‌های مختلف است.

ذکریا اشکپور افزود: اورژانس مازندران 30 کمپ فعال از رامسر تا گلوگاه دارد که ویزیت رایگان انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: در محورهای کوهستانی به دلیل مسافت طولانی تا مراکز درمانی نیاز است تا آمبولانس‌ها کمک‌دار شوند.

اشکپور درباره همراهی مردم در زمان حضور آمبولانس در خیابان با بیان اینکه در زمان حرکت آمبولانس‌ها رانندگان باید راه را باز کنند، گفت: در برخی مواقع همکاران دیر به محل حادثه می‌رسند و سبب فوتی می‌شود.

این مقام مسئول اشاره کرد: افرادی که به اورژانس زنگ می‌زنند خون سردی خود را حفظ کنند و اطلاعات درست بدهند تا مأموران فوریت پزشکی تا قبل از رسیدن اقدامات درمانی اولیه را فرد همراه انجام دهد.

وی اضافه کرد: در زمان بروز حادثه حتما به اورژانش زنگ بزنید تا آسیب‌دیدگی‌های ناشی از حمل مصدوم مثل قطع نخاع کاهش می‌یابد.

سخنگوی اورژانس مازندران خاطرنشان کرد: اگر کسانی از مأموران انتقاد دارند می‌توانند تلفنی و یا حضور شکایت خود را مطرح کنند و و شکایت آنان در کمترین زمان بررسی می‌شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =