روحانی خطاب به کاسبان تحریم: نگران نباشید با رفع تحریم ها دکان شما کساد نمی شود/2/

رئیس جمهور از کسانی سخن گفت که منافعشان در تحریم هاست و به آنها گفت که حتی رفع تحریم ها هم برای آنها سود خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام حسن روحاني که صبح امروز به مازندران سفر کرده است، طي سخناني در جمع مردم با بيان اينکه امروز در فضاي پسا برجام و غرور آفرين هستيم، گفت: ما نيازمند انسجام و همدلي هستيم. اگر در برابر دنيا به توفيقات بزرگي دست يافتيم، به دليل درايت رهبري، ايستادگي ملت و ديپلمات هاي غيورمان در عرصه مذاکرات تاريخي است.

به گفته وي، تاريخ نشان خواهد داد که ملت چه کار بزرگي را به ثمر رسانده اند. در هيچ کجاي دنيا، کشوري به ذيل مبحث 7 شوراي امنيت سازمان ملل و در مسير جنگ قرار نگرفته که بتواند از ذيل آن خارج هم بشود. اين به دليل اتحاد و انسجام ملت ايران از هر قوم و طايفه است و به فرموده رهبري، برجام نبايد منجر به انشقاق شود. ايرادي ندارد که برخي منتقد باشند و نظرات ديگري  داشته باشند. اما در قانون اساسي، مسير دموکراسي را برگزيده ايم و آنچه که اکثريت مردم مي گويند ملاک عمل خواهد بود. کما اينکه در انتخابات نيز اينگونه است و راي اکثريت ملاک است و اقليت هم بايد راه اکثريت را دنبال کند. البته حقوق اقليت هم بايد مد نظر باشد.

او که مي گفت برجام بايد وسيله اي براي انسجام و جهش اقتصادي جوانان غيور کشور باشد، خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهي در ماه هاي آينده با رفع تحريم نشان خواهيم داد که ملت ما پيروز صحنه است. ما به اين ملت غيور، افتخار مي کنيم که در برابر تحريم ها مردانه ايستادند و انشالله در ماه هاي آينده شاهد رفع تحريم و رشد کشور خواهيم بود.

روحاني با بيان اينکه کشورهاي ثروتمند همسايه فروشنده نفت، دچار ورشکستگي شده اند، ادامه داد: کشوري که خودش در کاهش قيمت نفت مقصر بود، خودش در اين چاه افتاد! کشوري که براي کشور برادرش چاه مي کند، خودش در چاه افتاده و ناچار از استقراض شده است.

رئيس دولت از آرامش ملت در بازار ياد کرد و از مسير کاهش تورم از سوي دولت سخن گفت و افزود: تورم باز هم کاهش مي يابد و انشالله تا پايان هفته جاري بسته اي را براي رشد اقتصادي ارائه مي دهيم که در شش ماهه دوم تحول بزرگي در اقتصاد کشور رخ دهد. اين تحرک اقتصادي قبل از برداشتن تحريم هاست و ممکن است يکي دو ماه ديگر هم در حالت تحريم باشيم اما در همين مدت با انسجام شاهد حرکت و رونق اقتصادي تا پايان سال خواهيم بود.

وي با طرح اين سوال که چرا به دنبال مذاکره رفتيم؟، گفت: برخي فکر مي کنند ما دوست داشتيم به غرب نزديک شويم، در حالي که براي ما شرق و غرب فرقي نمي کند و آنچه براي ما مهم است، رونق اقتصاد و اشتغال جوانان ما است. من به عنوان نماینده و خادم شما چطور رضایت بدهم که به خاطر تحرمی هر جنسی که وارد کشور می‌شد و هنوز هم البته اینچنین است 15 تا 20 درصد اضافه از جیب مردم پرداخت شود ما حق نداریم از جیب مردم شعار بدهیم. هر کس مي خواهد شعار بدهد، از جيب و زندگي خودش شعار بدهدف نه از جيب فقرا و محرومين. (اين بخش از سخنان رئيس جمهور با تشويق مردم همراه شد).

روحاني که مي گفت در مذاکرات هسته اي تمام حقوقمان را از طرف غرب گرفته ايم، خطاب به مردم گفت: برخي سخنان را نشنيده بگيريد تا در زمان لازم پاسخ آن را بدهم! چه کساني از تحريم سود مي کنند؟ چه کسی هست که از افتخار ملت ایران ناراحت است؟ چه کسی هست که از غرور ملت ایران ناراحت است؟ چه کسانی از رفع تحریم ناراحت هستند؟ والله شما هم ضرر نمی‌کنید بعد از تحریم این منفعت برای شما هم خواهد بود، نگران نباشید دکان شما کساد نمی‌شود. (اين بخش از سخنان رئيس جمهور با تشويق مردم همراه شد و روحاني به آنها گفت شما به يک خادم کوچک اين ملت ابراز لطف مي کنيد).

وي افزود: اساس مذاکرات ما بر اين بود که رونق علم و اقتصاد را به اين کشور بياوريم. ما به توسعه اين کشور اميدواريم. ما در مذاکرات دنبال سرمايه گذاري در اين کشور هستيم. همين امروز 50 و 100 ها شرکت بين المللي در تهران و شهرهای دیگر رفت و امد می کنند. ما طبق برنامه اقتصاد مقاومتی و خواست رهبر انقلاب هم تکنولوژی را جذب خواهیم کرد و هم محدودیت در مناسبات بین المللی را کنار خواهیم گذاشت و شرایط را برای سرمایه گذاری مشترک و بهره وری اقتصادی محیا خواهیم کرد.
رئيس جمهور گفت: من از رییس صندوق توسعه ارزی خواستم تا در هیات امنای این صندوق تصویب کنند تسهیلاتی برای طرح های گلخانه ای در استان مازندران اختصاص یابد.

روحاني در پايان سخنانش از تسهيلات اختصاصي دولت براي استان مازندران از جمله باند دوم آزادراه هراز و آزاد راه تهران- شمال سخن گفت و ادامه داد: مجموعا 45 طرح و پروژه مد نظر اين سفر هيات دولت است و کل مبلغ و اعتبار براي اين 45 طرح، 991 ميليارد تومان است که انشالله همه آن ها تا پايان سال جاري و سال آينده اجرايي خواهد شد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    46 15
    جناب دکترروحانی عزیز باوجود اینکه در زمان احمدی نژادکسب وکاربنده که خریدوفروش کلزا،گندم و ذرت دانه ای بخش خصوصی از رونق خوبی برخورداربود،و از زمان شما که ارز سهمیه ای به واردکنندگان اقلام فوق اختصاص میدهید.کسب وکارما بکلی تعطیل شده استتعاون روستایی یکه تازمیدان شده است وتاکنون داریم بدون کوچکترین درامدی .هزینه نگهداری از تاسیسات شغلی خود را می پردازیم،به امیداینکه شایددرآینده یه حالت اولیه برگردیم......ولی صادقانه خدای بزرگ را شاکریم که سکان ریاست جمهوری اسلامی ایران به دست توانای شما افتاد،که بحول قدرت الهی مشکلات معیشتی مردم حل شود.به امیدآنروز. زیرا بنده معتقدهستم هرگاه تمام مردم در رفاه باشند ،این آسایش هم نصیب ما میشود.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    61 21
    درودبرروحانی
  • سینا A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    5 21
    بعید میدانم همش وعده اگربرفرض محال تحریمی هم برداشته شود عزت خود رافروختیم اقای روحانی قلبا نمیتوانم به شما اعتماد کنم