موافقت دل با پرداخت چک 67 میلیارد دلاری برای خرید کمپانی EMC

مایکل دل موافقت رسمی خود با خرید کمپانی EMC را با پرداخت 67 میلیارد دلار اعلام کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، سومین سازنده کامپیوتر در جهان با این معامله یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ذخیره و تحلیل دیتا /EMC را از آن خود خواهد کرد تا در بازار مدیریت دیتا و اطلاعات شماره یک شود.

با ادغام EMC در دل شاهد ظهور بزرگ‌ترین کمپانی انترپرایز درزمینهٔ دیتا و کامپیوتر خواهیم بود و مالک آن دنیای فناوری اطلاعات را تکان خواهد داد. از سوی دیگر بازار رو به افول ساخت پی سی که روزگاری دل شماره یک آن بود، مایکل دل را به‌سوی بازار دیتا می‌کشاند.

روزگاری دل می‌خواست مانند آی بی ام باشد و به‌عنوان فروشگاه تک ایستگاهه تمام خدمات موردنظر مشتریان در سطح انترپرایز را عرضه کند.

ارزش سهام EMC در زمان معامله 33.15 دلار تعیین شد که دل قرار است به ازای هر سهم 24.05 دلار پرداخت کند و برند VMware به‌صورت مستقل به تجارت خود ادامه دهد.

جالب اینجاست بعد از انتشار این خبر سهام EMC با 3.9 درصد رشد به 29.08 دلار رسید. مایکل دل در رابطه با این معامله تأکید کرد که آن‌ها می‌خواهند با این ادغام آینده دنیای دیجیتالی را دگرگون کنند.

ارزش EMC در بازار بورس 53.6 میلیارد دلار تخمین زده‌شده بود و آی بی ام، سیسکو و اچ پی هرکدام علاقه‌مند به خرید بودند که دل با ورود به عرصه رقابت و پیشنهاد بالاترین رقم بزرگ‌ترین کمپانی ذخیره‌سازی اطلاعات را از آن خود کرد.

سهام VMware بدون تغییر در رقم 78.65 ماند و قرار است معامله به‌صورت رسمی میان مایکل دل، شرکت MSD، شرکت سرمایه‌گذاری Silver Lake و شرکت سرمایه‌گذاری دولتی سنگاپوری Temasek Holdings به‌زودی به‌صورت نقد و قرضه انجام شود.

دل تاسیس 1984 با 108 هزار کارمند در جهان
EMC تاسیس 1979 با 70 هزار کارمند و درآمد سالانه 24 میلیارد دلار

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    32 0
    با این چک می شد کل شرکت های ایرانی رو خرید
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    17 0
    من صاحب دل بودم شرکتو میفروختم میرفتم خارج