طی مراسمی با حضور مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری لرستان، شهردار و اعضای شورای شهر خرم‌آباد سالن ورزشی چند منظوره شهید حشمت‌الله بیرانوند در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرانلاین ،طی مراسمی با حضور مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری لرستان، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی ورزش خرم‌آباد سالن ورزشی چند منظوره شهید حشمت‌الله بیرانوند در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

در آیین افتتاح این سالن، جافر وفایی عضو شورای شهر خرم آباد گفت: از دو سال گذشته تاکنون فعالیت های ورزشی به منظور ایجاد شور و نشاط در جوانان آغاز شده است که برگزاری جام فجر شهرداری به صورت منظم و برگزاری مسابقات ورزشی در هشت رشته، در محلات مختلف شهر به همراه اهدا جایزه از جمله این فعالیت ها به شمار می رود.

 

وی در خصوص مکان جایگزین شده با سالن 22 بهمن خرم آباد گفت: با مکاتباتی که با سرمایه گذار این بخش صورت گرفته است، مکانی برای سالن 22 بهمن که برای برج های دوقولو خرم آباد تخریب شد در نظر گرفته شده است که بنا است این سرمایه گذار خارج از سهم 25 درصدی شهرداری سرمایه ای را برای این سالن در نظر بگیرد.

رئیس هیئت تکواندو استان با بیان اینکه هیچ پارکی در خرم آباد وجود ندارد که مجهز به ست ورزشی نباشد عنوان کرد: علاوه بر نصب ست های ورزشی در پارک ها، پارک کیو را به عنوان یک قطب گردشگری ساماندهی داده ایم و در حال راه اندازی یک پیست دوچرخه سواری در این مجموعه تفریحی هستیم.

وفایی اظهار داشت: دو زمین برای ورزش والیبال و پینگ پنک در مجموعه زیباکنار در نظر گرفته شده است تا جوانان بتوانند از این مکان ها برای انجام ورزش های مورد علاقه خود استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: استانداری لرستان با مصوبه شورا مبلغ 300 میلیون تومان را برای کمک به تیم خیبر خرم آباد در نظر گرفته است.

این عضو شورای شهر به ضرورت احداث فرهنگ سرا در شهر خرم آباد نیز اشاره کرد و افزود: طبق قولی که از سوی استاندار لرستان در آیین افتتاح شهرک صنوف قاضی برای احداث فرهنگ سرا داده شد که 50 درصد از هزینه احداث این فرهنگ سرا را استانداری تقبل می کند امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ساخت یک فرهنگ سرا باشیم.

در ادامه این مراسم یحیی عیدی بیرانوند، شهردار خرم آباد گفت: تامین آب دریاچه کیو اقدام خوبی بود که توسط شهرداری و با همکاری استانداری و شورای شهر صورت گرفت و این مجموعه آبی را به جوانان هدیه کردیم.

وی در خصوص سالن ورزشی شهید حشمت اله بیرانوند گفت: این سالن به صورت چند منظوره است و برای ورزش های کشتی، فوتسال و بدنسازی ساخته شده و مبالغ زیادی نیز برای آن صرف شده است.

شهردار خرم آباد بیان داشت: این سالن در مناطق محروم اسد آبادی و همجواری کوی علی آباد در نظر گرفته شد تا جوانان این منطقه نیز بتوانند از خدمات ورزشی بهره مند شوند.

عیدی بیرانوند افزایش سرانه فضای سبز در شهر خرم آباد را یکی از اقدامات شهرداری عنوان کرد و بیان داشت:تلاش شهرداری رفتن به سمت کارهای بزرگ است و در نظر دارم فضای سبز و مکان های تفریحی را در شهر افزایش دهیم.

 

وی گفت: اگر مکان های تفریحی مانند آبشار طلایی، پارک کاسیت و پارک فرهنگ ظرف دو سال آینده به بهره برداری برسد سرانه فضای سبز در خرم آباد دوبرابر می شود.

شهردار خرم آباد از افتتاح پارک های محله ای هم خبر داد و گفت: از 20 روز آینده افتتاح پارک های محله ای را در دستور کار داریم که امیدواریم با ایجاد این فضاسازی ها در شهر خرم آباد را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

عیدی بیرانوند در خصوص پل های در دست ساخت در خرم آباد نیز اظهار داشت: پل 9 دی و مازیار تا یک ماه آینده افتتاح می شوند و پل جهادگران نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد. دو پل دیگر نیز در جنب پارک بهشت، توسط یک خیر در حال ساخت است.

وی با اشاره به ساخت واحد های مسکونی در منطقه گِل سفید نیز بیان داشت: شهرداری به مناطق حاشیه نشین توجه دارد و طبق تفاهم نامه ای که با خیرین مسکن ساز منعقد کرده ایم قرار است که 42 واحد مسکونی در منطقه گل سفید احداث شود و این واحد ها به مردم همان منطقه واگذار شود تا ملک های فرسوده عرصه ای برای ساخت و ساز های جدید باشد.

شهردار گفت: 10 درصد از هزینه ساخت این واحد های مسکونی را شهرداری و مابقی را خیرین تقبل می کنند.

عیدی بیرانوند ساخت برج های دوقولی منطقه کیو را یک برند برای شهر عنوان کرد و گفت:بزرگترین مجموعه اداری تجاری خرم آباد بانک صادرات با 13 ط بقه است، در صورتی که برج های دوقولوبا 33 طبقه و زیربنای 165 هزار متری یک برند خوبی محسوب می شود و معادل دو سال ساخت و ساز در شهر است.

وی ضمن تاکید بر اینکه اختلاف و تشویش موجب عقب گرد می شود؛ افزود: ما برای توسعه نیازمند مشارکت نخبگان و دوری از اختلاف و تشویق هستیم و تا زمانی که گرفتار اختلاف و حاشیه باشیم پیشرفت نخواهیم کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تیم ورزشی آتش نشانی خرم آباد به دلیل کسب مقام در مسابقات ورزشی و جمعی از فعالان عرصه شهرداری تقدیر بهعمل آمد.

منبع: پایگاه ورزش لرستان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =