مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: جوانان بخش عظیمی از قشر پویا و فعال جامعه را تشکیل می دهند که با برنامه ریزی و تزریق فکرهای کارشناسی می توان به بسترهای غنی فرهنگی و اجتماعی در کشور رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،عبدالله چمن گلی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه جوانان افزود: جوانان پويا و متخصص مي توانند راه توسعه جامعه در ابعاد مختلف اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، علمي و ساير بخش ها را فراهم نموده و با تزريق فكر و ايده هاي نو خلاقانه در پيشبرد اهداف جامعه نقش مهمي داشته باشند. با اين حال قبول داريم كه متاسفانه امور جوانان پس از تشکیل وزارت ورزش و جوانان مورد غفلت واقع شده و سایه حوزه ورزش بر امور جوانان سنگینی کرده است.
وی اظهار کرد: جمعیت جوان 18 تا 29 سال در استان آذربایجان غربی نزدیک به یک میلیون نفر اعلام شده است و به جرات می توان گفت که ما بدرستي نتوانسته ايم برای آنها كاري بكنيم ولي در تلاشيم كه همگرايي خوبي در راستاي حل مسائل جوانان با دستگاه هاي اجرايي متولي داشته باشيم.
وی ادامه داد: امروزه مسئله مسکن ، ازدواج و اشتغال سه اصل مهم در حوزه جوانان است که مسوولان امر باید با ایجاد بسترها و زمینه های لازم در راستای رفع دغدغه جوانان در این زمینه ها اقدام کنند.
چمن گلی گفت: بر اساس سياست هاي وزارت ورزش و جوانان نهادها و دستگاه هاي متولي مي توانند با همدلي و احساس وظيفه در جهت حل مسائل و مشكلات قشر جوانان بكوشند و از اين رو محورهاي اساسي جوانان در سياست هاي كلي برنامه ششم توسعه كه به دولت محترم ابلاغ شده است با اعلام برنامه هاي راهبردي توسط وزارت ورزش و جوانان در جريان مي باشد.
وی تسهیل در روند اعطای وام ازدواج جوانان را از جمله خواسته های بحق زوج های جوان عنوان کرد و افزود: بايد بتوانيم در اعطاي وام هاي ازدواج جوانان با اهتمام و سرعت بيشتري عمل كنيم و مسئولين اين بخش ها بايد اين كار را از اولويت هاي خود برشمارند.
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی قادر به رفع مسایل و مشکلات جوانان نیست و در این راستا به همکاری و مشارکت سایر دستگاه های مرتبط با امور جوانان نیاز دارد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اقتصاد مقاومتی ، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و تعالی و مقاوم سازی فرهنگی توسط مقام معظم رهبری به عنوان سه رکن اساسی در تدوین برنامه ششم توسعه تعیین شده است.
محبوب محمود زاده افزود: سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در 80 بند و در سر فصل های مختلف سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و علمی تدوین و ابلاغ شده است که انتظار می رود دستگاه های اجرایی در راستای انجام سیاست های ابلاغی اقدام کنند.
تاکنون دوازده جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار آذربایجان غربی و حضور نایب رییس ، دبیر ستاد و کمیته های شش گانه این ستاد برگزار شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =