همکاری ترکیه و آذربایجان غربی برای افزایش مراودات تجاری و فرهنگی

هیأت نمایندگی آموزش و پرورش استانهای همجوار کشور ترکیه به اتفاق مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،در این دیدار معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار آذربايجان غربي گفت: آموزش هاي فني و حرفه اي تاثير بسزايي در ثبات شغلي و شتاب فرآيند توسعه دارد.

تقي كهوريان افزود: در جامعه امروز و وضعيت اقتصادي حاضر آموزش هاي فني و حرفه اي اهميت زيادي در كسب مهارت هاي فردي دارند كه اين مهارت هاي فردي در چرخه توليد منجر به ثبات شغلي فرد مي شود.

معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به پنجمين نشست اقتصادي آذربايجان غربي با استانهاي مرزي تركيه گفت: برگزاری نشست ها و اجلاس های مرزی در توسعه روابط و گسترش مبادلات تجاری و مرزی و همکاری های اقتصادی طرفین بسیار تاثیر گذار است.

كهوريان گفت: جمهوري تركيه و آذربايجان غربي مشتركات فرهنگي زيادي دارند كه مي توان در راستاي رفاه مردم دو منطقه و افزايش مراودات تجاري و فرهنگي از آنها بهره برد.

محسن مددي سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار گفت: آموزش‌هاي فنی و حرفه ای و مهارتی به دليل ماهيت طرح و تأکيد بر جنبه‌هاي کاربردي در آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی برای ایجاد اشتغال پایدار از اهميت ويژه و استراتژيکي برخوردار است.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آمادگی دارد در چارچوب مقررات موجود و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مقامات استانی زمینه توسعه آموزشهای مهارتی را با استانهاي مرزي تركيه فراهم و با گفتمان ديپلماسي مهارت، روابط بين دو كشور بهبود يابد.

فرات كايا، مدير كل آموزش و پرورش استان آغري تركيه نيز در اين ديدار ضمن تشريح روند ارائه آموزشهاي مهارتي در كشور تركيه گفت: نظام آموزش مهارتي جمهوري اسلامي ايران نظامي پيشرفته است و ما در اين بازديد از توانمنديهاي مهارتي ايران در تربيت نيروي انساني ماهر و كارآمد مطلع شديم و اميدواريم بتوانيم از ظرفيتهاي اين استان در جهت ارتقاي مهارت كشور تركيه بهره مند گرديم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =