رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: در تعلیم و تربیت زندانیان از تعالیم دینی و اسلامی استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، "غلامحسین اسماعیلی" عصر دیروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی با تشریح فعالیت های آموزشی در فضای زندان ها، افزود: اصلاح و تربیت دینی که از سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زندانهای کشور آغاز شده است، روز به روز روند تکاملی خود را با قوت می پیماید.
وی افزود : تلاش کرده ایم تعلیم و تربیت زندانیان را به سوی معنویت و روحانیت سوق دهیم و اهتمام ویژه ای به موضوع های قرآنی داشته باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه سازمان زندان ها از مجموعه های وابسته به قوه قضاییه است، گفت: فضای اسلامی از شئون ولایت است و ما نیز عهده دار اجرای قضای اسلامی هستیم که این فضا به برکت نهضت امام خمینی (ره) در کشور حاکم شده است.
وی دارالقرآن کریم در زندان ها را یکی از فعال ترین دارالقرآن ها در سطح کشور دانست و افزود: زندانیان بسیاری که هنگام ورود سواد خواندن و نوشتن نداشتند، هم اکنون پس از گذراندن دوره آموزشی در زندان جزو قاریان و حافظان قرآن کریم هستند.

به گفته رییس سازمان زندان های کشور در دو شب آخر ماه رمضان امسال بالغ بر دو هزار خط قرآن از سوی زندانیان باسواد و بیش از 30 هزار سوره اخلاص از سوی زندانیان بی سواد تلاوت شد.
اسماعیلی گفت: هم اکنون در زندان ها از سطح سواد آموزی تا دانشگاه به زندانی ها آموزش داده می شود، به طوری که برخی زندانی ها همراه با تحمل دوره حبس در کنکور شرکت و تحصیلات دانشگاهی خود را سپری می کنند.

رییس سازمان زندان های کشور با بیان اینکه فضای آموزشی حرفه های مختلفی را در زندان فراهم کرده است، افزود: آموزش هنرهای زیبا و صنایع نظامی با همکاری نیروهای مسلح از جمله کارگاه های فعال در زندان ها است.
به گفته وی بازسازی شخصیت زندانیان اقدام موثری است که هم برای خانواده آن ها و هم برای جامعه موثر خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =