ارزیابان توانیر عملکرد برق منطقه ای سمنان در حوزه  GIS را ارزیابی کردند

با حضور ارزیابان شرکت توانیر عملکرد شرکت برق منطقه ای سمنان در بخش GIS مورد ارزیابی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در جلسه افتتاحیه این ارزیابی که با حضور نماینده و مسئول GIS در شرکت توانیر و مدیرعامل ، معاونین و تعدادی از مدیران شرکت برق منطقه ای برگزار شد ، اهمیت پیاده سازی GIS مورد تاکید قرار گرفت.
ناهید نیکپور مسئول GIS شرکت توانیر هدف از ارزیابی این سیستم در شرکت های برق را ، شناسایی و تکمیل نقاط قوت و قابل بهبود و ارائه راهکارهای مناسب به منظور پیاده سازی بهتر آن دانست و گفت : یکی از اهداف این ارزیابی فرهنگ سازی در زمینه GIS و اهمیت آن در صنعت برق می باشد.
دکتر کریمی مشاور GIS شرکت توانیر نیز در این جلسه با اشاره به روند عملیاتی شدن این پروژه در شرکت های برق منطقه ای اظهار داشت : طرح جامع سیستم اطلاعات جغرافیایی صنعت برق با مدیریت دفتر فناوری اطلاعات و آمار شرکت توانیر از سال 1380 آغاز و تا کنون در دو فاز مطالعاتی و اجرایی به انجام رسیده است .
وی ارزیابی عملکرد عملیاتی شدن GIS در صنعت برق را شامل 6 محور دانست و افزود: سازماندهی . برنامه ریزی GIS، جمع آوری و آماده سازی داده های مکانی و توصیفی پایه، بهنگام رسانی داده های مکانی و توصیفی پایه و کاربردی صنعت برق ، طراحی و توسعه و پیاده سازی نرم افزار GIS در صنعت برق ، آموزش و فرهنگ سازی و عملیاتی نمودن GIS در فعالیت های جاری شرکت با رعایت ملاحظات امنیتی از محورهای ارزیابی این سیستم می باشد.
مهندس سید علی اکبر صباغ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان ضمن تشکر و خیر مقدم گروه ارزیاب گفت : چنانچه ارزیابی با نگاه آموزش و یادگیری و اصلاح نقاط قابل بهبود صورت پذیرد منجر به ارتقاء بیشتر و افزایش بهتر سیستم می گردد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =