ایرنا نوشت: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با تغییر سیاست اعلام شده پیشین کاخ سفید، اعلام کرد که 9 هزار و 800 سرباز آمریکایی تا سال 2016 در افغانستان باقی خواهند ماند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، اوباما در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید با اعلام اینکه جنگ آمریکا در افغانستان در دوران ریاست جمهوری او پایان نمی یابد، افزود که پنجهزار و 500 سرباز در زمان آغاز کار رییس جمهوری بعدی در افغانستان خواهند ماند.
وی، مأموریت این نیروها را آموزش نیروهای افغان و نبرد با القاعده اعلام کرد.
رییس جمهوری آمریکا گفت: دلیل این تمدید مأموریت و لغو تصمیم قبلی برای خروج نیروها، این است که نیروهای افغانستان در زمان حاضر به اندازه کافی نیرومند نیستند.
وی حدود یک سال پیش اعلام کرده بود که آمریکا تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.
اوباما با بیان اینکه «به عنوان فرمانده کل قوا اجازه نمی دهم از افغانستان به عنوان مکان امن تروریست ها برای حمله دوباره به آمریکا استفاده شود»، افزود: این تصمیم باید به طالبان نشان دهد که تنها راه خروج کامل نیروهای آمریکایی، رسیدن به تفاهمی با دولت افغانستان است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    111 3
    تا کی میخواهین افغانستان رو به بهانه های واهی اشغال کنین، الآن چند ساله که آمریکا در افغانستان حضور داره، یعنی بعد از این همه مدت نتونست طالبان رو از بین ببره، نمی تونست یا نمی خواست، دولت افغانستان از آمریکا میخواد که خارج بشن ولی با کمال بی شرمی و بی حیایی نمی پذیرن و هر زمان که قصد این و دارن که مدت حضورشون رو تمدید کنن طالبان دست به شرارت میزنه، آمریکا حقیقتاً با این سیاستها دنیا رو به جای ناامنی تبدیل کرده، این از افغانستان، اون از عراق و سوریه که حاضر به دست کشیدن از تروریست ها نیستن اونم بعد از این همه جنایت های فجیع داعش، حقیقتاً آمریکا شیطان بزرگه