۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: با واریز پنجاه و ششمین یارانه نقدی طی یکشنبه هفته پیش رو، یارانه دریافتی هر ایرانی به 2 میلیون و 548 هزار تومان میرسد.

پنجاه و ششمین یارانه نقدی در حالی یکشنبه بیست و ششم مهرماه به حساب هفتاد و چهار میلیون ایرانی واریز می شود که همچنان روند حذف یارانه ثروتمندان ادامه دارد.

بر این اساس همانگونه که برخی از مسئولان در وزارت تعاون اعلام کرده اند داشتن خانه، خودرو و درآمد بالا(البته هنوز به طور قطعی معیار حذف یارانه افراد اعلام نشده است) از معیارهای خروج افراد از صف یارانه بگیران است که ربیعی چندی پیش تعداد حذف شدگان را تاکنون 2.1 میلیون نفر اعلام کرد.

در واقع طبق قانون بودجه 94 و تقلیل بودجه یارانه نقدی از 42 هزار میلیارد به 39 هزار میلیارد تومان ، دولت موظف به حذف یارانه شش میلیون نفر است که این تعداد باید تا پایان سال از صف یارانه بگیران خارج شوند.

البته در این میان معترضان به حذف از یارانه می توانند با ورود به سامانه yaraneh10.ir مراتب اعتراض خود را ثبت کنند،که به گفته ربیعی تا کنون 20 درصد از حذف شدگان اقدام به ثبت اعتراض کرده اند.

گفتنی است در صورت حذف 6 میلیون نفر، دولت می تواند صرفه جویی 273 میلیارد تومانی در موظفی 3 هزار و 400 میلیارد تومانی خود به صورت ماهانه داشته باشد،البته در این میان بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقداند میزان حذف شدگان باید از این تعداد بالاتر رفته و دولت تنها به افراد نیازمند یارانه 45 هزار و500 تومانی را پرداخت کند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    107 3
    اگرملک وماشین ملاک حذف ثروتمندی نیست پس منی که کارگراخراجی و3سال بیکاروالان 21ماهه حقوق نداریم چرایارانه من حذف شده وقطع کردندازکی تاحالاکارگران جزوثروتمندان شدند؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    109 1
    خوب سر مردم بیچاره کلاه گذاشتین همه چیز ده برابر گرون شده و سه برابر مبلغ یارانه رو از مردم واسه قبوض و نان و غیره میگیرد بعد میخوایید به بهانه خونه و ماشین اونم حذف کنید.
    • محمد RO ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
      4 12
      باید هر چه زودتر شناسایی و حذف شوند تعدادشان هم بیش تر از اینهاست ملاک را باید گذاشت بر شناسایی افراد یارانه لازم مثل فرهنگیان کارگران کارمندان جز به غیر از شرکت نفتی ها
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    تا یک ساعت دیگر در صدر بازدید قرار میگره ملت چه انتظاری میکشن
  • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    این پنجاه تومن رو هم ببرید ببینم دولت سرپا میمونه
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    ما حاضر هستیم چندین برابر این یارانه رو به دولت بدیم به شرطی که قیمتها رو برگردونن به قبل از احمدی نزاد
  • بهزاد A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    یارانه شهریور 94 هست که 26 مهر 94 واریز خواهد شد.