نوبخت:رشد اقتصادی ۳ درصدی و تورم دو رقمی مطلوب نیست/هدف دولت از رونمایی بسته ضدرکود مشخص شد

نشست رونمایی از بسته ویژه ضد رکود با حضور مسئولان اقتصادی دولت برگزار شد.

نشست رونمایی از بسته خروج از رکود با حضور نوبخت،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی٫ علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و سیف٫رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٫ نوبخت گفت:«از سال 92 یکی از موضوعات مهم دولت ساماندهی به وضعیت اقتصادی کشور بود. نرخ تورم 40 درصد و رشد اقتصادی منفی سالهای 91 و 92 باعث شد به سیاستهای سنجیده نیاز داشته باشیم تا روند را تغییر دهد.»

وی گفت:«مجموعه سیاست هایی که در قالب پولی و مالی اتخاذ شد هم تورم را کاهش داد و هم رشد منفی اقتصادی را کم کرد اما به علت استمرار تحریم ها نیاز به دقت نظر داشتیم. به همین خاطر در روزهای یکشنبه و پنجشنبه ستاد اقتصادی دولت با رییس جمهور جلساتی برای سیاست های ایجابی تشکیل داد که نتیجه آن تدوین بسته سیاست های اقتصادی تسریع خروج از رکود بود. ما به صرف روند تغییر تورم نمی توانیم اقتصاد را رها کنیم. دولت هم از روند اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی خوشنود نیست. رشد اقتصادی سه درصدی هم مطلوب نیست و تورم دو رقمی هم مطلوب نیست.»

محمد باقر نوبخت با اعتقاد به ابنکه ما با تجهیز منابع مالی دنبال افزایش تولید داخلی و صادرات هستیم٫ گفت:« کاهش نرخ نفت در بازارهای جهانی تاثیرات فراوانی در اقتصاد جهانی و اقتصاد ما داشت. در ایران نوعی ناکافی بودن تقاضا را ایجاد کرد. به همین خاطر سیاست های حدیدی برای نیمه دوم سال تدوین شد که مورد توافق تیم اقتصادی دولت است.»

وی گفت:«هدف اجرای این سیاست ها افزایش رشد اقتصادی همراه با ادامه مهار تورم در یک دوره 6 ماهه است در واقع از تصویب برجام تا اجرای عملی لغو تحریم ها اتفاق می افتد.» 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود:«دستگاه های مسئول اجرای این بسته برای تجهیز منابع مالی و تحریک هدفمند تقاضا وزارت اقتصاد سازمان مدیریت و بانک مرکزی هستند.» 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =