مدیرکل گمرک استان یزد درآمد ۶ ماهه نخست سال جاری این گمرک را ۱۸۸ میلیارد و ۷۲۵ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۹۸۳ ریال ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سیداصغر چاوشی‌زاده در این رابطه گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۷ هزار و ۸۱۲ تن کالا به ارزش۶۳ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۶۴۹ دلار از طریق گمرک یزد به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۲۲ درصد رشد و از نظر ارزش ۱۰درصد کاهش را نشان می‌دهد.


وی افزود: کالاهای وارداتی گمرک استان یزد در این مدت طی ۷۲۵ فقره اظهارنامه واردات قطعی به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.


چاوشی‌زاده اظهارداشت: ماشین آلات خط تولید، قطعات یدکی ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی عمده کالاهای وارداتی گمرک یزد هستند که ترخیص آنان در اولویت کاری گمرک قرار دارد.


مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: گمرک استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری در بین ۸۸ گمرک وارداتی کشور رتبه ۳۷ و گمرک منطقه ویژه اقتصادی یزد نیز رتبه ۴۴ را به خود اختصاص داده است.


مدیرکل گمرک استان یزد در ادامه به وضعیت صادراتی گمرک یزد اشاره کرد و از رشد ۹ درصدی ارزش و ۲۱ درصدی وزن کالاهای صادراتی این گمرک در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۸۸۰ هزار و ۹۸۷ تن کالا به ارزش ۲۸۰ میلیون و ۷۹ هزار و ۹۷۰ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر ارزش ۹ و از نظر وزن ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.


مدیرکل گمرک استان یزد همچنین تعداد اظهارنامه‌های صادراتی گمرک استان یزد در این مدت را ۱۴ هزار و ۵۸۳ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد اظهارنامه‌های صادراتی در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.


چاوشی‌زاده همچنین با اشاره به عملکرد بخش مسافری گمرک یزد، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۲۷۶ مسافر با ۸۴ سورتی پرواز به کشور وارد شده‌اند که از نظر تعداد مسافر ۵۵ درصد و از نظر تعداد پرواز ۵۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


مدیرکل گمرک استان یزد در پایان به عملکرد بخش امانات پستی این گمرک اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۹۴ بسته پستی به وزن ۲ هزار و ۴۶۱ کیلیوگرم به کشور وارد شده است که از نظر تعداد بسته ۳۷ و از نظر وزنی ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =