۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰

رئیس فدراسیون سوئد و باشگاه هاماربی تماشاگر دربی ایران خواهند بود.

 داریوش سعیدی - خبرگزاری خبرآنلاین؛باشگاههای ایرانی معمولا در تعطیلات چند صد میلیون هزینه می کنند تا به اردو بروند. این یک رسم در فوتبال ایران است و معمولا ترکیه، کشور همسایه ایران، از تعطیلات لیگ برتر، بیشترین سود را می برد. سال ها بود که همه دنبال راهکاری بودند برای برگزاری اردوهای خارجی، حتی با درآمدزایی. خیلی از باشگاهها در این زمینه به نتیجه نرسیدند اما سرانجام باشگاه استقلال توانست به نتیجه برسد. روز گذشته این باشگاه قراردادی را با باشگاه «هاماربی» سوئد امضا کرد که طبق آن، فروردین سال 95 در استکهلم میهمان آنها خواهد بود.

این باشگاه ابتدا قصد داشت پرسپولیس را دعوت کند اما شرط و شروط مالی این باشگاه، مانع از امضای قرارداد شد. آبی ها اما در این راه منطقی تر عمل کردند تا حالا علاوه بر برگزاری یک اردوی مجانی در سوئد، رقمی هم به عنوان درآمد از حق پخش بازی با «هاماربی» دریافت کنند. طبق قرارداد امضا شده بازی روز 6 فروردین در شهر استکهام برگزار می شود و استقلالی ها احتمالا 3 یا 4 روز قبل از برگزاری بازی، راهی این کشور می شوند. کاروان آبی ها 35 نفره خواهد بود. استقلالی ها قصد دارند با این سفر گام های بلندتری برای مراوده با فوتبال اروپا بردارند. به احتمال فراوان رئیس فدراسیون فوتبال سوئد و رئیس باشگاه هاماربی در آبان ماه به ایران سفر می کنند تا دربی تهران را از نزدیک تماشا کنند. آنها در این سفر قصد دارند با مسئولان استقلال هم جلسه ای برگزار کنند.

امیر سلطانی هماهنگ کننده بازی و فرد نزدیک به باشگاه سوئد و همینطور مشاوره مالک باشگاه استوک، در این باره می گوید: «جا دارد ابتدا از آقای افشارزاده تشکر کنم که نهایت همکاری را کرد. هدف ما از برگزار این مسابقه، علاوه بر درآمدزایی استقلال و همینطور ایجاد یک ارتباط مفید، زمینه سازی برای حضور دیگر باشگاهها در اروپاست. در واقع هدف ما این است که بتوانیم یک رابطه خوبی بین فوتبال ایران و اروپا برقرار کنیم.» شهر استکهلم سوئد که میزبان استقلالی هاست نزدیک به 30 هزار ایرانی دارد و قطعا استقبال از بازی با هاماربی خوب خواهد بود. انجام کارهای هماهنگی این مسابقه به دلیل احتیاطی که اروپایی ها برای کار با باشگاههای ایران دارند، بسیار سخت بود. استقلال با باشگاه هاماربی هم یک پیمان همکاری امضا خواهد کرد تا دو طرف بتوانند در آینده مراودات فوتبالی هم با هم داشته باشند. 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =