۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۷

شبکه اول که در حال حاضر روزی یک ساعت برنامه‌های مختص به کودکان و نوجوانان را به آنتن می‌برد، از سال آینده برنامه‌ کودک پخش نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، معاونت سیما در حالی بر تعطیلی تمامی برنامه‌های کودک و نوجوان شبکه اول سیما تصمیم گرفته که پخش ویژه برنامه‌های نوروزی کودک و نوجوان این شبکه هم‌چنان به قوت خود باقی است و اجرایی کردن این تصمیم به بعد از تعطیلات نوروز و از پانزدهم فرودین ماه به بعد موکول می‌شود.

با اختصاص تعریف شبکه کودک به شبکه دو سیما که از تابستان سال گذشته صورت گرفت، گروه کودک شبکه اول سیما منحل شد و از تعداد برنامه‌های کودک و نوجوان این شبکه نیز کاسته شد. بر این اساس بسیاری از برنامه‌های کودک شبکه اول از همان ابتدا به شبکه دو سیما رفتند.

مدیریت گروه کودک و نوجوان شبکه اول را در آن زمان محمد میرکیانی بر عهده داشت، اما با رفتن گروه کودک و نوجوان شبکه یک به شبکه دو، میرکیانی هم به این شبکه رفت، اما پس از چندی، جای خود را به بهمن مشکینی داد.

همزمان با رفتن برنامه‌های شبکه اول به شبکه دو که از آن جمله می‌توان به «خاله شادونه» اشاره کرد، برخی از برنامه‌های کودک و نوجوان شبکه اول هم‌چنان در این شبکه باقی ماندند که از آن جمله می‌توان به برنامه «عمو پوررنگ» اشاره کرد.

اما با تصمیم اخیر مدیران سیما مبنی بر تعطیلی تمامی برنامه‌های کودک شبکه اول سیما، برنامه «عمو پوررنگ» نیز چاره‌ای جز رفتن به شبکه دو سیما ندارد. این در حالی است که به نظر می‌رسد سازندگان برنامه «عموپورنگ» همانند گذشته به رفتن به شبکه‌ دو سیما تمایلی ندارند و احتمال می‌رود، این تصمیم مدیران سیما به تعطیلی برنامه و حتی لغو ویژه برنامه نورزی «عمو پوررنگ» بیانجامد.

در حال حاضر برنامه «عموپورنگ» به صورت یک روز در میان از شبکه اول پخش می‌شود. این برنامه سال‌هاست که در نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای صداوسیما، در زمره پرمخاطب‌ترین برنامه‌های کودک قرار می‌گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =