تسنیم نوشت: دبیر علمی سمینار بررسی علل ناباروری از شیوع یک بیماری نازایی در کشور خبر داد و در ادامه دلایل و راهکارها در این زمینه را عنوان کرد و گفت: در سمینار یک‌روزه "آندومتریوز" به این مسائل پرداخته می‌شود.

ابوطالب صارمی با اشاره به برگزاری سمینار یک‌روزه "آندومتریوز" اظهار کرد: از آنجا که این بیماری طی سال‌های اخیر در جامعه شیوع گسترده‌ای پیدا کرده است، این سمینار با هدف آشنایی متخصصان با آخرین دستاوردهای علمی در ارتباط با آندومتریوز و کاهش عوارض این بیماری برگزار می‌شود.

صارمی با اشاره به اینکه ارتقای سطح علمی و آموزشی متخصصان زنان و زایمان در ارتباط با آندومتریوز هدف اصلی این سمینار یک‌روزه است، تصریح کرد: شیوع آندومتریوز در مطالعات مختلف از 9 تا 50 درصد گزارش شده است. آنچه مسلم است، این بیماری با مکانیسم‌های مختلف می‌تواند سبب کاهش باروری و ایجاد نازایی شود.

وی از تغییر سبک زندگی و آلاینده‌های محیطی به‌عنوان عوامل شیوع آندومتریوز طی سال‌های اخیر نام برد و گفت: ابتلا به این بیماری که با دردهای شدیدی هم همراه است، سبب کاهش کیفیت زندگی می‌شود که بسته به شدت بیماری می‌توان با درمان‌های دارویی و در صورت نیاز با جراحی که به‌کمک لاپاراسکوپ انجام می‌شود و یا ترکیبی از دو روش، نسبت به درمان بیماران اقدام کرد.

دبیر علمی سمینار یک‌روزه آندومتریوز یادآور شد: در این سمینار، متخصصان زنان و زایمان می‌توانند با آخرین روش‌های درمانی این رشته آشنا شوند.

صارمی گفت: مقدمه‌ای بر آندومتریوز و نمای پاتولوژیک، اپی‌ژنتیک و اندومتریوز، ایمونولوژی و علائم بالینی، تشخیص و درمان اندومتریوز و کیفیت زندگی مبتلایان به این بیماری از جمله مباحثی است که قرار است در این سمینار مورد بحث و هم‌اندیشی متخصصان قرار گیرد. متخصصان زنان و زایمان از مخاطبان اصلی این سمینار یک‌روزه هستند.

سمینار یک‌روزه "آندومتریوز" با هدف بررسی پیامدهای ناشی از این بیماری از جمله ناباروری پنجشنبه 7 آبان ماه در سالن همایش‌های بیمارستان صارم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی Ircme.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 44670883 تماس بگیرند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    آلاینده ها منظور همون پارازیته دیگه؟
  • کیوان A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اگر کل مردم ایران نازا بشند باسه دولت مردان مهمه؟