فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در مبارزه با تروریسم از جمله داعش، باید تمامی کشورهای منطقه متحد و همدل شوند، گفت: مرزبانان و نیروهای مسلح با آمادگی کامل هرگونه فتنه و تهدیدی را در نطفه نابود خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت پلیس،‌ سردار رضایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت : خراسان جنوبی با 465 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، یکی از استان های مهم کشور است.

وی با اشاره به شرایط ناامنی در افغانستان افزود: در سایه همکاری همه دستگاه های اجرایی، تلاش و جدیت مرزبانی در حفظ و حراست از امنیت مرزهای کشور و تعامل با مرزبانی افغانستان ، امروز شاهد یکی از امن ترین مرزهای کشور در استان خراسان جنوبی هستیم .

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به لزوم تعامل کشورهای منطقه در خصوص مبارزه با دو آفت تروریسم و مواد مخدر، گفت: " تروریسم" و " مواد مخدر " دو توطئه مهم استکبار است و مرزبانی ایران در راستای مبارزه با این دو آفت تلاش ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در راستای انسداد مرزها و اشرافیت اطلاعاتی ، استان خراسان جنوبی از بالاترین امنیت در حوزه مبارزه با این دو توطئه برخوردار است .

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: مرزبانی خراسان جنوبی در بکارگیری نیروهای حرفه ای و کار آمد و آموزش های نوین و مستمر به نیروها در راستای انجام ماموریت ها یکی از استان های موفق است.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه ورود اتباع بیگانه از مرز مشترک ایران و افغانستان در استان خراسان جنوبی کمتر از انگشتان دست است، افزود: با توجه به تلاش مرزبانی در انسداد مرزها، امکان ورود اتباع بیگانه به کشور به حداقل رسیده است. کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه از مرزها همچنان یکی از اولویت های مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه در خصوص کشفیات مواد مخدر در مرزها نیز بیان کرد : حدود 15 درصد از کشفیات مواد مخدر توسط مرزبانی در نقاط صفر مرزی و 75 درصد از کشفیات در استان های مرزی بویژه مبادی شرق کشور بدست آمده است .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: در مبارزه با تروریسم از جمله داعش، باید تمامی کشورهای منطقه برای جلوگیری از ورود این آفت به کشورشان با تبادل اطلاعات و اقدام پیشگیرانه متحد و همدل شوند.

وی اضافه کرد : ما فزرندان محرم و عاشورا هستیم و با اعتقاد و تبعیت از رهبری ، اتحاد و در پاسداری و حراست از کشور ، داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور ما را ندارد .

سردار رضایی ادامه داد: هم‌مرزبانان و هم سایر نیروهای مسلح با آمادگی کامل هرگونه فتنه و تهدیدی را در نطفه نابود خواهند کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: داعش ، تکفیری ها و اسرائیل سه غده سرطانی هستند و وظیفه ما و دیگر کشورهای منطقه این است که برای ایجاد و حفظ امنیت پایدار در منطقه با این جریانات مبارزه کنیم.

وی در خصوص اقدامات مرزبانی در رابطه با تردد زائران عتبات عالیات از مرزهای غربی کشور بیان کرد: با توجه به کنگره عظیم اربعین امسال و در خصوص تسهیل تردد زائران، مرزبانی ایران و عراق جلسات مشترکی برگزار کردند.

سردار رضایی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال تعداد زائران حسینی نسبت به سال گذشته بیشتر شود ، ادامه داد : جهت تردد زائران از سه مرز شلمچه،چزابه و مهران گیت های عبور، پارکینگ وسایل نقلیه و تعداد کارمندان در مبادی ورود و خروج و همچنین کارکنان زن افزایش می یابد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: نشست مشترکی نیز در این خصوص ، 13 آبان ماه سال جاری برگزار و در راستای چگونگی اجرایی شدن برنامه ها، تبادل اطلاعات خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان طی توصیه ای به عموم هموطنان خواستار شد جهت اعزام به عتبات ، به صورت کاروانی و با داشتن گذرنامه و ویزا اقدام به خروج نمایند و حتی المقدور از اعزام انفرادی خودداری کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، در این مراسم از زحمات دو ساله احمد شهرکی قدردانی و علی اصغر مسروری به عنوان فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی منصوب شد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =