کشف و تخریب 167 کوخه صید پرندگان شکاری در خوزستان

به گزارش ایسنا : فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان در طول یک ماه گذشته همزمان با فصل بازگیری موفق به کشف و تخریب 167 باب کوخه صید پرندگان شکاری شد.

آرمین صارمی‌فر اظهار کرد: همزمان با فصل مهاجرت پرندگان شکاری و پرندگان آبزی به تالاب‌ها و آبگیرهای استان، با تشدید گشت و کنترل مناطق در دو مرحله، 16 محمیه که برای صید پرندگان آبزی ساخته شده بود، تخریب و 5 متخلف نیز در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: در رابطه با 167 باب کوخه تخریبی نیز 50 متخلف دستگیر و از آنها تعداد 90 بهله پرنده شکاری از نوع سنقر و دلیجه به همراه 218 قطعه کبوتر که از آنها برای صید پرندگان شکاری استفاده می‌شد، کشف و رهاسازی شد.
صارمی‌فر گفت: 46 دستگاه موتورسیکلت و مقادیر قابل توجهی تور و وسایل شکار نیز از متخلفان کشف و ضبط شد.
وی عنوان کرد: هر ساله با شروع فصل مهاجرت پرندگان شکاری، گروهی از متخلفان شکار و صید با ساخت کمینگاه‌هایی به نام "کوخه" اقدام به صید پرندگان شکاری در خطر انقراض می‌کنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: "محمیه"‌ها نیز آبگیرهای مصنوعی ساخت دست انسان هستند که برای صید پرندگان آبزی و انواع مرغابی‌سانان استفاده می‌شوند.
وی گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن برخورد قانونی با این‌گونه تخلفات زیست‌محیطی، همواره در اطلاعیه‌های مختلف و با اعلام شماره تماس تلفن گویای 1540، خواستار مشارکت مردم در برخورد با این‌گونه تخلف‌ها بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =