به گزارش مهر، نماینده استان اصفهان در مجلس گفت: مسئولان نسبت به احیای حق‌آبه بستر زاینده‌رود و تالاب گاوخونی اجماع نظر دارند اما قدرت عمل ندارند به این معنا که در عملیاتی کردن مصوبات به جایی نرسیده ایم.

محسن صرامی با توجه به خشک شدن زاینده‌رود و عدم احیای تالاب گاوخونی برخلاف وعده‌های مکرر مسئولان اظهار داشت: شواهد نشان می‌دهد که اکثر مسئولان نظام نسبت به احیای حق آبه بستر زاینده رود و تالاب گاوخونی اجماع نظر دارند اما قدرت عمل ندارند به این معنا که در نظریه پردازی و کارهای اداری و تصویب مصوبه یَد طولانی داریم اما برای عملیاتی کردن مصوبات به جایی نرسیده ایم.

وی افزود: شواهد نشان می دهد با وجود اینکه زاینده رود با کمبود آب روبرو است استان های مجاور کشت و کار درختان مثمر در نقاط صعب العبور را همچنان در دستور کار خود دارند .

نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به استانهایی که برخلاف مصوبات شورای عالی آب عمل می کنند تذکر جدی داده شود، ابراز داشت: وزیر کشور باید با هرگونه اظهار نظر و عمل بر خلاف مصوبات شورای عالی آب که توسط برخی استان های مجاور در حال انجام است برخورد جدی داشته و از عمل برخلاف تصمیمات ملی در حوزه اجرایی برخی استانداری‌ها جلوگیری کند.

هشدار در مورد خشکی تالاب گاوخونی که جدی گرفته نمی شود

وی با بیان اینکه تالاب گاوخونی این روزها حال مساعدی ندارد، بیان داشت: همانگونه که بارها هشدار داده شده است ریزگردهای ناشی از این تالاب از ریزگردهای خوزستان نیز خطرناک تر است و دلیل اصلی این امر نیز خشک شدن تالاب گاوخونی در اثر سوءمدیریت ها است.

صرامی با اشاره به مصرف آب توسط صنایع استان اصفهان ابراز داشت: مطابق با مصوبات شورای عالی آب، باید آب شرب و کشاورزی را از صنعت گرفته و به جای آن پساب در اختیار صنعت قرار گیرد اما مدیریت استان عزم جزمی برای اینکه پساب را در اختیار صنعت قرار دهد ندارد.

بخش زیادی از آب کشاورزی و شرب در اختیار بخش صنعت است

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارشناسان این حوزه معتقدند بیشترین آب مصرفی در این بخش مصرف می شود، گفت: نکته دیگر اینکه صنایع باید هزینه آب مصرفی را مطابق مصوبه بخش خصوصی و نه دولتی پرداخت کنند و این اشکالی است که همچنان در این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنایع باید استفاده از پساب را در برنامه خود قرار دهند، گفت: این طرح تا حدودی در فولادمبارکه و ذوب آهن اجرا می شود در حالیکه مدیریت تولید برق استان پس از جلسات متعدد برای احصای پساب شهرستان خمینی شهر برای استفاده در نیروگاه برق همچنان برخلاف دستور مقام عالی استان عمل می کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =