احیای امر به معروف گامی مهم در پیشگیری از جرایم است

رییس دادگستری شهرستان پلدختر گفت: امر به معروف ونهی از منکر یک وظیفه قانونی است که احیای این فریضه گامی مهم در جهت پیشگیری از وقوع جرایم است

بیژن سوری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در پلدختر افزود: انحرافات در جامعه نتیجه اجرای ضعیف امر به معروف و نهی از منکر است
وی هر عمل خلاف قانون را منکر دانست و گفت:امر به معروف و نهی از منکر ، تنها مربوط به مردم نبوده و مسئولان نیز باید این امر را مد نظر قرار دهند .
وی با بیان این که برخورد با مجرمان و کسانی که قانون را نقض می کنند چه در مرحله عملی چه قضایی نوعی نهی از منکر است افزود:بخشی از وظایف دستگاه قضایی ،نیروهای انتظامی،ضابطین و نیروهای مسلح خواسته و ناخواسته امر به معروف و نهی از منکر است .
رییس دادگستری پلدختر با بیان این که اجرای امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاری های اجتماعی را ریشه کن می کند گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی در جامعه تحقق یابد به طور قطع امور سامان یافته و بسیاری از نگرانی ها برطرف می شود و در نتیجه از میزان ورودی پرونده ها کاسته می شود .
سوری با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر، یکی از اصول کلی در نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: به امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی و مبتنی بر دین مبین اسلام در آیات و روایات تاکید فراوانی شده است واین فریضه به عنوان وظیفه همگانی باید بر عهده دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت قرار گیرد .
وی عنوان کرد: بعد از حدود 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و رشد و بالندگی نظام، توسعه و پیشرفت امور دینی همه تلاش ها برای داشتن یک قانون مستقل در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به نتیجه نرسیده بنابراین بعد از افت و خیزها و سعی و خطاها قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در 24 ماده تصویب شد.
رییس دادگستری پلدختر بر لزوم تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: در قانون مصوب سال 1394 وظایف و شرایط آمران امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده ، آنها باید اهل عمل و با تقوا ، عالم به موضوع و خیرخواه جامعه و منافع نظام جمهوری اسلامی باشند

اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =