باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: درحالی‌که تنها چندگام به اجرایی شدن برجام مانده بازار شایعه نیز در کشور داغ شده و برخی خبر از حضور رستوران‌های آمریکایی در ایران می‌دهند.

در حالی که این روزها بازار سفر هیات های تجاری برای سرمایه گذاری در ایران داغ است و دولت هم چراغ سبز به سرمایه گذاری آن هم از نوع خارجی نشان داده؛ برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت صنعت مجوز تأسیس و حضور نمایندگی‌ رستوران‌های امریکایی مانند KFC را صادر کرده است.

اگرچه در شرایط فعلی کشور نیازمند جذب سرمایه گذاری‌های خارجی برای توسعه صادرات است اما شایعه حضور برندهای امریکایی در ایران جای تعجب دارد؛ در این شرایط که باید تولید رونق و تولیدکنندگان نالان از رکود در بازار بیرون بیایند حضور برند های آمریکایی در کشور همراه با واردات محصولات اولیه مورد نیازشان نه تنها رونقی در پی نخواهد داشت، بلکه دروازهای واردات را نیز بیش از پیش باز می کند.

در این راستا مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به حضور برندهای خارجی در ایران و ایجاد نمایندگی گفت: روزانه بیش از چند صد مجوز تأسیس واحدهای صنفی از طرف اتحادیه‌ها صادر می‌شود اما این موضوع که به رستوران‌های امریکایی اجازه حضور در ایران داده شود صحت ندارد.

همچنین اسد الله احمدی شهریور رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تهران اشاره به اینکه تاکنون هیچ درخواستی برای دریافت مجوز برای تأسیس رستوران KFC به این اتحادیه ارسال نشده است گفت: تأسیس نمایندگی رستوران‌های امریکایی در ایران کذب است.

وی افزود: البته برخی افراد سودجو در یک مقطع زمانی درصدد سوءاستفاده از نام رستوران‌های خارجی برآمده و عنوان کردند که نماینده آنها در ایران هستند.

احمدی شهریور ادامه داد: در شرایطی که رکود در بازار حاکم است با ایجاد نمایندگی رستوران‌های خارجی باید مواد اولیه آنها به کشور وارد شود که این به نفع اقتصاد کشور نیست.

این طور که به نظر می‌رسد این روزها با اجرایی شدن برجام بازار شایعه نیز داغ شده و برخی سعی می‌کنند که از آب گل آلود ماهی بگیرند البته قبل از این نیز شایعه هایی مبنی بر حضور برند مک دونالد در ایران مطرح شده بود که از طرف مسئولان تکذیب شد.

نباید فراموش کنیم در شرایطی که همه مسئولان دم از حمایت تولید داخل می زنند حضور رستوران های خارجی در کشور همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    5 1
    اصلا فرض کنید بیایند کی ایرانی با یه ذره ساندویچ مک دونالد سیر میشود؟؟؟؟؟ خنده دار است که انقدر به این موضوع کم اهمیت بها داده میشود....مگه این حضراتی که دوبی یا عربستان میروند مک دونالد تا حالا نرفتن؟؟ حالا اصلا فرض کنید در ایران هم شعبه بزند به نظر من خیلی اتفاق خاصی نمی افتد اولش ممکنه یک هیجانی ایجاد شود بعدش عادی میشود به نظرم بیش از اندازه به این مسائل کم اهمیت در ایران پرداخته میشود..
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    17 0
    من یه سوال دارم. چرا کشوری مثل امارات همه چیزش وارداتیه اما پول مردمش از پارو بالا میره و همه چیز رونق داره؟ آیا پیشرفت اقتصادی در بستن در مملکت به روی برندهای خارجی و جلوگیری از حضور آنها در ایران حاصل میشه؟؟؟؟
  • حسین A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    13 1
    خدا کنه بیان . خدا کنه همه با هم دوس باشن