ایرنا نوشت: رسانه های جهان اعلام کردند: «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد و طرفین درباره ادامه عملیات نظامی مسکو در سوریه و مبارزه با تروریست های گفت و گو کردند.

این نخستین سفر خارجی «بشار اسد» از زمان شروع بحران سوریه در سال 2011 میلادی است.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی فرانس 24 اعلام کرد: کاخ کرملین اعلام کرده است که این دیدار سه شنبه شب در مسکو انجام شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته است اسد و پوتین در این دیدار درباره ادامه عملیات نظامی روسیه در سوریه با یکدیگر گفت و گو کردند.

به گزارش این خبرگزاری انگلیسی، اسد در این دیدار، پوتین را از وضعیت سوریه مطلع کرد.
رویترز نوشت: اسد و پوتین همچنین درباره نبرد علیه گروه های تروریستی (در سوریه) و ادامه حملات هوایی روسیه درسوریه گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی بی.بی.سی نیز اعلام کرد: سخنگوی کاخ کرملین گفت که اسد برای یک ملاقات کاری به مسکو آمد و با پوتین سه شنبه شب دیدار و گفت و گو کرد.

بی.بی.سی افزود: دیمیتری پسکوف افزود که رهبران دو کشور درباره جنگ علیه گروههای تروریستی، ادامه حملات روسیه و طرح ها و برنامه های سوریه برای ارتش این کشور گفت و گفت گو کردند. بی.بی.سی اعلام کرد: مشخص نیست اسد هنوز در مسکو به سر می برد یا به دمشق بازگشته است.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز انگلیس نیز گزارش داد: اسد در دیدار با پوتین درباره ادامه حملات هوایی گفت و گو کرد.
این رسانه انگلیسی افزود: «اسد از کمک کرملین بسیار قدردانی کرد و گفت که کمک روسیه از یک «سناریوی فاجعه بار» در سوریه جلوگیری کرد.»
اسکای نیوز اضافه کرد: پوتین نیز در این دیدار گفت که از نزدیک با رهبران جهانی کار خواهد کرد تا به یک راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه دست یابند.
خبرگزاری فرانسه از دمشق نیز به نقل از دفتر ریاست جمهوری سوریه گزارش داد: سفر اسد به روسیه دیروز (سه شنبه) انجام شد و وی اکنون در دمشق به سر می برد.

اسد و پوتین ادامه عملیات نظامی ضد تروریسم در سوریه را بررسی کردند
به گزارش ایرنا از دمشق، خبرگزاری ملی سوریه (سانا) با تائید دیدار بشار اسد و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری سوریه و روسیه در مسکو اعلام کرد که دو طرف در این دیدار ادامه عملیات نظامی ضد تروریسم در سوریه را بررسی کردند.
سانا افزود که سفر اسد به روسیه با دعوت رسمی کاخ کرملین صورت گرفت و بشار اسد در این دیدار تاکید کرد که تروریسم مانعی در مسیر حل سیاسی بحران سوریه است.
رئیس جمهوری سوریه همچنین همتای روس خو را در جریان تحولات در سوریه و برنامه های آینده نیروهای مسلح سوریه قرار داد.

تاکید پوتین و اسد بر ادامه مبارزه با تروریست ها

خبرنگار ایرنا از مسکو نیز گزارش داد: کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که اسد و پوتین در مذاکرات طولانی خود، مبارزه با تروریسم در سوریه را اصلی ترین محور همکاری کنونی دو کشور اعلام کردند.

بنا به این گزارش، پوتین در این مذاکرات گفت: پاسخ مثبت به درخواست ما برای سفر شما به مسکو با توجه به شرایط خاص سوریه بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهوری روسیه افزود: ملت سوریه چند سال است که با تروریسم بین المللی به تنهایی مبارزه می کند و نتایج خوب اخیر نشان می دهد که با وجود تحمل سختی ها، موفق یوده است.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز در این دیدار با ابراز قدردانی خود از دولت و ملت روسیه برای کمک به سوریه در مبارزه با تروریست ها گفت: دفاع مسکو از وحدت و یکپارچگی کشور ما بسیار ارزشمند است و تمامی این اقدامات بر اساس مقررات و قوانین بین المللی انجام می شود.

اسد افزود: پیش از هر چیز اقدامات سیاسی توسط سوریه از آغاز بحران، اجازه نداد سناریوی سوریه از وضعیت کنونی بدتر شد.
روسیه در پاسخ به درخواست دولت سوریه در طول 24 روز گذشته بیش از 600 مقر و مواضع تروریست ها را بمباران کرده که سبب تضعیف توان عملیاتی آن ها شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =