ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: امام حسین (ع) درس‌هایی از جمله شجاعت، ایثارگری، آزادگی، ایستادن مقابل ظالم و کمک به مظوم آموخت که دشمنان در تلاش برای گرفتن این درس‌ها از ما هستند.

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد افزود: اگر دشمنان شور و عشق اباعبدالله الحسین (ع) را از ما بگیرند به اهداف و خواسته‌های خود دست خواهند یافت؛ هدفی که در برخی کشورهای اسلامی به آن رسیده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه همواره باید در مقابل دین خود و خداوند متعال احساس مسئولیت کنیم، اظهار کرد: دشمنان با نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌خواهند مسلمان را به انسان‌هایی سست عنصر و برده تبدیل کنند.


امام جمعه یزد با اشاره به حضور برخی از غربی‌ها در کشورمان به عنوان گردشگر ادامه داد: برخی از این افراد در صدد بررسی و تهیه گزارش در راستای لطمه زدن به دین و معنویت مردم مسلمان هستند.


آیت الله ناصری با اشاره به ایستادگی امام حسین (ع) در مقابل تحریف دین گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در راستای ساماندهی آیین‌های تعزیه خوانی تلاش کند.
وی خاطر نشان کرد: سبک نوحه خوانی هیات‌های عزاداری یزد در ماه محرم مطلوب است و باید در انتخاب شعر‌ها برای نوحه خوانی توجه و دقت ویژه‌ای داشت.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مظلومیت مسلمانان در فلسطین اشاره و اظهار کرد: اگر در مقابل زورگویان و مستکبران ایستادگی نکنیم فریب آن‌ها را خورده‌ایم.


آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به رییس جمهوری درباره برجام گفت: طرف‌های مقابل در متن و جمله بندی‌های برجام، عبارت‌های دوپهلو به کار می‌برند تا از آن بهره برداری کنند و مذاکره کنندگان کشورمان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.


وی افزود: باید در تک تک موارد مطرح شده در برجام گام به گام و همراه با طرف مقابل پیش برویم تا فریب آن‌ها را نخوریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =