ایسنا نوشت: مشاور وزیر راه و شهرسازی در صنعت هواپیمایی معتقد است آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما می‌تواند وضعیت اقتصادی ایرلاین‌ها را بهبود بخشیده و نسبت به افزایش توان آنها در بازار‌های پساتحریم تاثیری مثبت داشته باشد.

محمدعلی ایلخانی با ابراز امیدواری به اجرایی شدن طرح آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما تاکید کرد: این طرح می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای مناسب برای بالا‌بردن رقابت‌ها در بازار‌های داخلی باشد و البته در راستای آن به وضعیت درآمدی ایرلاین‌ها نیز تغییر کند.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی داخلی از نظر اقتصادی در شرایط سختی قرار داشتند، اظهار کرد: این موضوع که از یکسو به دلیل مشکلات و مسائل اقتصادی داخلی و از سوی دیگر فشار تحریم‌ها به وجود آمد باعث شد درصد قابل توجهی از ایرلاین‌ها از نظر درآمد افت کرده و لااقل در پروازهای داخلی درآمد چندانی نداشته باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در صنعت هواپیمایی اضافه کرد: این شرایط باعث شد ایرلاین‌ها نه تنها در حوزه خرید هواپیما‌های جدید نتوانند عملکرد قابل توجهی از خود به جای بگذارند که حتی در هزینه‌های جاری مانند خدمات فرودگاهی و نرخ سوخت هواپیما نیز با مشکلات جدی روبه‌رو شود.

ایلخانی با اشاره به چشم‌انداز مثبت صنعت هواپیمایی کشور در روزهای پس از تحریم اظهار کرد: در این روزها می‌توان با مدیریت درست منابع نسبت به خرید هواپیماهای جدید اقدام کرد به شرط آنکه اوضاع درآمد ایرلاین‌ها بهبود یابد که شاید یکی از نخستین راهکارها برای بهبود آن اجرایی کردن طرح آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیماست.

وی ادامه داد: در این راستا طرح سازمان هواپیمایی که قصد آزاد سازی نرخ بلیت تا پایان امسال را دارد می‌تواند هم به افزایش درآمد ایرلاین‌ها کمک کند وهم با رقابتی‌کردن بازار‌های داخلی مقدمات وارد کردن هواپیماهای جدید را به وجود بیاورد. البته نحوه‌ی اجرای این برنامه نیز در نوع خود اهمیت بالایی دارد و ما امیدواریم بتوانیم در قالب آن وضعیت درآمدی ایرلاین‌ها را در شرایط بهتری ببینیم.  

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =