مهر نوشت: زائران ایرانی کربلا در حالی تنها از دو درمانگاه مرکز پزشکی هلال احمر در کربلا استفاده می کنند که این شهر به مراکز بیشتری نیاز دارد.

حضور میلیونی ایرانی ها در مناسبت های مذهبی در کربلا، باعث شد تا دو درمانگاه هلال احمر ایران در این شهر آنطور که باید و شاید نتواند پاسخگوی مراجعان نیازمند خدمات درمانی باشد.

یکی از پزشکان ایرانی حاضر در کربلا با اشاره حجم انبوه زایران ایرانی در کربلا، گفت: قطعا برخی از زائران بیمار هستند و از همین رو، به درمانگاه هلال احمر مراجعه می کنند که ظرفیت بستری و... ندارد.

وی ادامه داد: بهتر است وزارت بهداشت به فکر احداث یک بیمارستان در کربلا باشد. چون در ایامی مثل ماه محرم ، نیمه شعبان و مناسبت های مذهبی دیگر، آمار زایران ایرانی به بیش از یک میلیون نفر می رسد که اگر یک درصد این افراد هم نیازمند خدمات پزشکی و درمانی باشند، درمانگاه هلال احمر از ظرفیت بالایی برخوردار نیست.

تغییر وضعیت آب و هوایی و همچنین تغییر مزاج افراد، باعث می شود برخی زایران گرفتار بیماری هایی مثل سرماخوردگی و بعضا عفونت شوند. ضمن اینکه برخی زایران با زمینه قبلی بیماری وقتی عازم سفر می شوند، دچار عود بیماری شده و نیازمند دریافت خدمات درمانی ویژه می شوند.

بر اساس گزارش های رسمی، در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک به دو میلیون ایرانی وارد کربلا شده اند. این آمار در اربعین به ۴ میلیون نفر هم می رسد.

در بین زایران بعضا بیماران قلبی، دیابتی، دیالیزی و... وجود دارد که بدون توجه به مشکلاتی که احتمال دارد برای دریافت خدمات درمانی متوجه آنها باشد، راهی سفر می شوند. متاسفانه خدمات پزشکی و درمانی عراق هم چندان مطلوب نیست. همین مسایل ضرورت احداث یک بیمارستان را در کربلا بیش از پیش متصور می سازد.

البته گرفتن مجوز ساخت بیمارستان در کشور دیگر، یکی از مشکلاتی است که حل آن نیازمند رایزنی و تعامل با مقامات ان کشور است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 1
    خدایا آخه چرا ماها که تو ایران تو یه شهر بزرگ یه بیمارستان نداریم ولی............
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 1
    از روز پيروز انقلاب اسلامي در ايران تا امروز در شهر تهران حتي يك بيمارستان آموزشي دانشگاهي به بيمارستان هاي تهران اضافه نشده در حالي كه جمعيت تهران از ٣ ميليون نفر به ١٤ ميليون نفر رسيده و من الله توفيق