با عقد تفاهم نامه ای بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، ماموریتهای مربوط به تحقق اهداف بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران واگذار شد.

به گزارش خبرانلاین منطقه مازندران ،اين تفاهم نامه ، به منظور اجراي اثربخش بسته هاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشكي و در چارچوب سند آمايش سرزمين بين معاونت آموزشي وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشكي مازندران منعقد شد.

بر اساس اين تفاهمنامه دانشگاه علوم پزشكي مازندران موظف است با همكاري دانشگاههاي علوم پزشكي مستقر در منطقه يك كشور نسبت به توسعه دانش و مطالعات مرتبط با بيماري سرطان ،توسعه برنامه پزشك خانواده و توسعه دانش گياهان دارويي اقدامات مناسب به عمل آورد.

همچنين همكاري درايجاد تحول و تدوين بسته هاي نوآوري در آموزش علوم پزشكي ، اجرايي كردن و استقرار نظام آموزش مهارتي ، توسعه زيرساختهاي اخلاق پزشكي و تعهد حرفه اي ، راه اندازي شبكه تبادلات علمي ،راه اندازي مركز سنجش منطقه اي آموزش پزشكي و مركز سنجش صلاحيت باليني و اجراي برنامه اعتباربخشي دانشگاهها و دانشكده هاي علوم پزشكي و بيمارستانها از ديگر تعهدات دانشگاه علوم پزشكي مازندران به عنوان دبيرخانه منطقه يك آمايش آموزش عالي بخش سلامت كشور است .

دانشگاه علوم پزشكي مازندران ماموريت يافته است تا در زمينه توسعه آموزشهاي تخصصي و فوق تخصصي در بيمارستانهاي اموزشي جامع زنان و حمايت از شركت هاي دانش بنيان مستقر در منطقه در زمينه آموزش پزشكي با همكاري سايردانشگاه هاي علوم پزشكي منطقه يك كشور نيز برنامه ريزي و اقدام نمايد .

بر همين اساس معاونت آموزش وزارت بهداشت و درمان مكلف به ايجاد بسترهاي قانوني لازم ، تفويض اختيارات و ارائه حمايت هاي مادي و معنوي در راستاي ماموريتهاي واگذار شده به دانشگاه علوم پزشكي مازندران شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =