مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان امسال در مقایسه با سال گذشته 56 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، زین العابدین طایفه آقایاری با بیان این مطلب افزود: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون در مجموع 482 هزار و 700 تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان خریداری و تحویل سیلوهای استان شده است .
وی گفت: از این میزان گندم خریداری شده ، 355 هزار و 300 تن توسط مراکز غله و 127 هزار و 400 تن نیز توسط اتحادیه های تعاون روستایی انجام شده است.
آقایاری اضافه کرد: آذربایجان غربی امسال با خرید این میزان گندم رتبه ششم را در سطح کشور در بین استان های دیگر به خود اختصاص داده است.
به گفته مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان امسال 140 مراکز خرید گندم در استان کار خرید گندم را از کشاورزان برعهده داشتند که 107انبار مربوط به اتحادیه های تعاون روستایی و 33 مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی بود.
وی ارزش میزان گندم خریداری شده از کشاورزان استان را پنج هزار و 620 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 6/96 درصد از این مبلغ تاکنون به کشاورزان پرداخت شده و تنها 4صدم درصد آن که حدود سه میلیارد و 480 میلیون ریال است باقی مانده است که در اسرع وقت به آنها پرداخت می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =