توقف عملیات ساخت راه اهن الیگودرز بدلیل عدم تملک اراضی

عملیات ساخت پروژه راه آهن ازنا- الیگودرز –اصفهان بیش از 10 روز است که بدلیل عدم تملک اراضی متوقف شده و مردم چشم انتظار تحقق وعده مسئولین برای ادامه این عملیات می باشند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان  ،عملیات ساخت قطعه پنجم راه آهن ازنا - الیگودرز - اصفهان و به طول 27/5 کیلومتر از تیر ماه سال گذشته در شهرستان الیگودرز توسط شرکت ویسا آغازشد .

بعد از گذشت 15 ماه تنها حدود 3/6کیلومتراز اراضی در روستاهای عباس آباد و شریف آباد و حدود 1/8 کیلومتر نیز در روستای ده نصیر آزادسازی شدند ودر این مدت عملیات زیرسازی شامل احداث پلها وخاکریزیها به صورت صد در صد انجام شد .

عملیات ساخت پروژه راه آهن در الیگودرز متوقف شد

24 شهریور ماه امسال در پایگاه خبری الیگودرز در گزارشی تحت عنوان قطاری که از ریل خارج شد / عملیات ساخت پروژه راه آهن بعد از مهر ماه متوقف می شود اطلاع رسانی لازم در خصوص ماجراهای دنباله دار این پروژه ملی وتوقف آن اشاره شد .

هم اکنون برای پیگری و اطلاع از روند اجرای عملیات ساخت این پروژه ملی به سراغ معاون کارگاه شرکت ویسا رفته ایم .

راه آهن،الیگودرز،اصفهان،ازنا،عکس،تصویر،پروژه،عملیات،ساخت،اصفهان - الیگودرز - ازنا، شیخ اسلامی

سیامک شیخ اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری الیگودرز افزود : عملیات ساخت راه آهن ازنا - الیگودرز - اصفهان بیش از 10 روز که بدلیل عدم تملک اراضی متوقف شده است.

وی ادامه داد : پیگیریها و مکاتبات لازم از سوی این شرکت از ماهها قبل برای آزادسازی اراضی با مسئولین استان و شهرستان صورت گرفت که نتیجه ای درپی نداشت و مسئولین تنها وعده هایی جهت تامین اعتبار حداقل تا 5 ماه آینده داده اند.

شیخ اسلامی با اشاره به اینکه شرکت تنها با 60 درصد ظرفیت در حال فعالیت است اظهار داشت : بسیاری از کامیونهای سنگین ، امکانات ونیروهای شرکت بدلیل عدم آزاد سازی اراضی بکار گیری نمی شوند که خسارت زیادی برای ما در پی داشته است.

 

اتمام عملیات زیرسازی پروژه قطار الیگودرز- اصفهان حداقل تا 8 سال آینده

وی به حضور کارشناسان شرکت ساخت وتوسعه زیربنای کشور در الیگودرز اشاره نمود وبیان کرد : عصر دیروز تعدادی از کارشناسان شرکت ساخت وتوسعه زیربنای کشور با حضور در شهرستان درصدد هستند که با استفاده از ماده 9 قانون تملک اراضی 2 کیلومتر از اراضی این مسیر را آزاد سازی نمایند که عملیات ساخت راه آهن حداکثر بمدت چهار ماه ادامه یابد .

معاون کارگاه شرکت ویسا از انجام عملیات بتنی به صورت صد در صد در این مسیر اشاره کرد و اضافه نمود : عملیات زیر سازی بدلیل عدم تملک اراضی وعدم تامین اعتبار بسیار کند انجام می شود و شاید تنها زیرسازی آن بیش از 8 سال بطول انجامد .

شیخ اسلامی یادآور شد :مشکل تملک اراضی منطقه باید قبل از اجرای عملیات انجام شود که متاسفانه در این پروژه بعد از گذشت 6 ماه از تجهیز کارگاه تنها پنج کیلومتر از این اراضی آزاد سازی شد .

وی تلاش مسئولین جهت تامین اعتبار برای این پروژه را خواستار شد وعنوان کرد : طی برگزاری جلساتی با مسئولین شهرستان مقرر گردید که از اعتبارات شهرستان الیگودرز و از طریق وزارت راه به این پروژه اعتبار تخصیص یابد تا عملیات آزاد سازی اراضی و ساخت راه آهن با سرعت بیشتر انجام شود .

راه آهن،الیگودرز،اصفهان،ازنا،عکس،تصویر،پروژه،عملیات،ساخت،اصفهان - الیگودرز - ازنا، شیخ اسلامی

چشم انتظاری30 ساله مردم الیگودرز به وعده های مسئولین

استاندار لرستان در گزارشی با عنوان اعتبارات تملک اراضی راه آهن الیگودرز به زودی تخصیص می یابد و با اشاره به اینکه ادامه این پروژه نیازمند همت مسئولین در سطح استان وشهرستان می باشد افزود : پروژه ملی راه آهن ازنا- الیگودرز- اصفهان با زحمات مسئولین بعد از گذشت چندین سال به مرحله اجرا رسید ولی از اعتبارات ملی در بحث تملک اراضی سرمایه گذاری نمی شود و این مشکل باید توسط مسئولین استان وشهرستان برطرف شود.

بازوند ادامه داد : پیگریهای لازم در خصوص تخصیص اعتبارات ادامه داشته تا ظرف کمتر از دوماه مشکل تملک اراضی مسیر راه آهن برطرف شود ودر غیر این صورت با جابجایی اعتبارات عمرانی این مشکل برطرف خواهد شد .

حالا مردم شهرستان الیگودرز بعد از گذشت بیش از 30 سال چشم انتظاری منتظر تحقق وعده های مسئولین استان وشهرستان هستند و مانند سالهای گذشته چشم انتظار تحقق وعدههای مسئولین برای شنیدن سوت قطار هستند .

منبع:هیجار

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =