استاندار چهارمحال وبختیاری گفت :به نظر می رسد، نذر کتاب از نظر فقهی و شرعی هم ایرادی نداشته و این نذر می تواند به فرهنگ مطالعه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، قاسم سليماني دشتكي در آيين گشايش دهمين نمايشگاه كتاب چهارمحال و بختياري افزود :نذر كتاب از نظر فقهي و شرعي هم ايرادي نداشته و اين نذر مي تواند به فرهنگ مطالعه كمك كند.

وي افزود: فرهنگ اسلام با كتاب آميخته شده و قرآن مجيد مهمترين كتاب آسماني بوده كه نشان دهنده فرهنگ مكتوب در جامعه اسلامي است.

سليماني دشتكي تصريح كرد: كتاب نبايد تنها بخشي از دكوراسيون منزل باشد، بلكه بايد در زندگي كاربردي و بخشي از زندگي مردم شود.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: فرهنگ نوشتن كتاب از قديم در بين مردم استان رايج بوده و حتي كساني كه سواد خواندن و نوشتن نداشتند به نوشتن كتاب شعر و شاهنامه خواني مشغول بودند.

وي خاطرنشان كرد: علاوه بر شاهنامه خواني، مولوي خواني و نظامي خواني،فرهنگ قرآن خواني نيز يكي از آداب مردم چهارمحال و بختياري از گذشته تا حال بوده است.

سليماني دشتكي اظهار داشت: به بركت انقلاب اسلامي، چهارمحال و بختياري اكنون داراي ۵۰هزار دانشجو، هفت دانشگاه و ۳۵ پرديس دانشگاهي بوده كه اين يك تحول بزرگ براي اين استان به حساب مي آيد.

وي برگزاري نمايشگاه كتاب را يكي از شاخصه هاي توسعه فرهنگي اعلام و اضافه كرد: برپايي نمايشگاه كتاب باعث دسترسي آسانتر مردم به كتاب مي شود و فرهنگ كتابخواني را افزايش مي دهد.

گفتني است، دهمين نمايشگاه سراسري ناشران كتاب در چهارمحال و بختياري در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي شهركرد برپا شد.

افزوده مي شود، اين نمايشگاه از ششم تا دوازدهم آبان با حضور ۴۰۰ ناشر كشوري در حال برگزاري است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =