تسنیم نوشت: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد بعد از ظهر جمعه بازی مهمی در انتظار تیمش است.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار فردا (جمعه) تیمش با استقلال در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر در خصوص این بازی اظهار داشت: تعداد زیاد دوستان در این نشست خبری نشان می‌دهد که چه بازی مهمی در انتظارمان است.

دربی بزرگ‌ترین واقعه فوتبال ایران و آسیاست
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: بزرگ‌ترین واقعه فوتبال در ایران و همچنین آسیا دربی است و خوشحالم که در این نمایشگاه زیبا من هم حضور دارم. افتخار می‌کنم که در این برنامه شرکت دارم و حضور خواهم داشت.

پیروزی در دربی ارزش بیشتری نسبت به همه بازی‌ها دارد
برانکو تصریح کرد: سه امتیاز همیشه سه امتیاز است، اما پیروزی در دربی ارزش بیشتری نسبت به همه بازی‌ها دارد. دیداری است که در طول سال در مورد آن صحبت می‌شود و به همین خاطر از اهمیت زیادی برخوردار است. من افتخار شرکت در یک دربی را داشته‌ام، دیداری که در آن با یک گل به پیروزی رسیدیم و شادی را برای هواداران به ارمغان آوردیم. بهتر از این نمی‌شود که بتوانیم به هواداران در دربی شادی بدهیم.

استقلال به شکل جالبی مقابل سپاهان پیروز شد
وی با اشاره به برتری 3 بر صفر استقلال مقابل سپاهان عنوان کرد: استقلال در صدر جدول قرار دارد و به شکل جالبی مقابل سپاهان پیروز شد.

انتظار یک بازی محکم، باکیفیت و سخت مقابل استقلال را داریم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: وقتی در دیداری مانند دربی می‌خواهید به میدان بروید فرقی ندارد که پیش از آن در کجای جدول رده‌بندی قرار داشته باشید، به همین خاطر تلاش ما این است که فردا برنده باشیم. آن چیزی که انتظار داریم یک بازی محکم، با کیفیت و سخت خواهد بود که نامش دربی است.

هم ما از استقلالی‌ها شناختی کامل داریم و هم استقلالی‌ها از ما
برانکو در خصوص میزان شناختش از استقلال خاطرنشان کرد: من تمام بازی‌های استقلال را تماشا کرده‌ام. فکر نمی‌کنم هیچ نکته مبهمی در مورد این بازی وجود داشته باشد، چون هم ما از استقلالی‌ها شناختی کامل داریم و هم استقلالی‌ها از ما پس هیچ چیزی نمی‌تواند ما را غافلگیر کند. این بازیکنان هستند که در چنین دیداری تصمیم نهایی را می‌گیرند و مهمترین حلقه این زنجیره هستند.

در تمرین امروز مشخص می‌شود که طارمی مقابل استقلال بازی می‌کند یا خیر
وی در خصوص وضعیت مهدی طارمی و اینکه آیا فردا مقابل استقلال بازی می‌کند یا خیر گفت: طارمی در رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی است حالا اینکه فردا بازی می‌کند یا خیر در تمرین امروز مشخص می‌شود.

در وسط زمین نبرد سختی با استقلال خواهیم داشت
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر نقش هافبک‌ها در دیدار حساسی مثل دربی اظهار داشت: وسط زمین قلب یک تیم است و طبیعی است که خیلی از اتفاقات بازی بستگی به وسط زمین دارد. قطعاً ما در وسط زمین نبرد سختی با استقلال خواهیم داشت، اما در نهایت و پس از پایان 90 دقیقه آن تیمی برنده خواهد بود که موفق‌تر عمل کرده باشد.

ورزش جوان و باتجربه نمی‌شناسد
برانکو در مورد اینکه دو تیم پرسپولیس و استقلال بازیکنان جوان زیادی دارند، گفت: طبیعی است که تجربه خیلی مهم است و معمولاً می‌تواند تعیین‌کننده نتیجه باشد، چون بازیکنان باتجربه بیشتر با فکر بازی می‌کنند و در صحنه‌های بحران‌زا راحت‌تر تصمیم‌می‌گیرند، اما بازیکن جوان یک شوق و کیفیت مضاعف به تیم می‌دهد. ورزش جوان و باتجربه نمی‌شناسد و فردا مشخص می‌شود جوانان کدام دو تیم بهتر کار می‌کنند.

وی در خصوص اینکه با توجه به عملکرد خوب بنسون در دیدارهای اخیر ممکن است از این بازیکن برای دیدار فردا استفاده کند، گفت: به عنوان مربی بازیکنی که بهتر باشد را در نظر می‌گیرم. امید عالیشاه، علیپور و مهدی طارمی کیفیت خاص خودشان را دارند و می‌دانیم که هر کدام می‌توانند در هر برهه از زمان به تیم کمک کنند. می‌توانم ادعا کنم که سرمربی هستم که به بازیکنان بومی میدان می‌دهد، من هستم. اما اینکه فردا بنسون، علی‌پور، طارمی و عالیشاه بازی می‌کند، فردا مشخص می‌شود.

هیچ دربی مانند بازی پرسپولیس و استقلال نیست
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه پیش از این و در کشورهای دیگر تجربه حضور در دربی را داشته است، چه تفاوتی بین دربی تهران و دربی دیگر کشورها وجود دارد، گفت: من در مسابقات بزرگ زیادی مربیگری کرده‌ام، تجربه بازی‌های تیم ملی را داشته‌ام و در کشورهایی مانند چین، کرواسی و امارات در بزرگ‌ترین تیم‌ها بودم و در حال حاضر در تیم بزرگ پرسپولیس هستم مسلماً به عنوان یک مربی باشگاهی دربی‌های زیادی را تجربه کردم اما معتقدم هیچ دربی مانند بازی پرسپولیس و استقلال نیست و نمی‌شود هیچ دربی را با این بازی مقایسه کرد.

تفاوت دربی تهران با دیگر دربی‌های جهان از نگاه برانکو
برانکو ادامه داد: شاید تفاوت بزرگی که بین دربی تهران و دیگر دربی‌ها وجود دارد این است که در ایران مهم نیست پرسپولیس و استقلال زمان دربی کجای جدول هستند، چون در این بازی تحت هر شرایطی ورزشگاه پر می‌شود. پیش از این به گوش من رسانده‌اند که هواداران ترجیح می‌دهند برنده دربی باشند تا اینکه قهرمان لیگ شوند پس ما علاقه فراوانی داریم که در چنین بازی بزرگی شادی را به هواداران تقدیم کنیم.

به خاطر هواداران بازی کرده و برد در دربی را به آنها هدیه می‌کنیم
وی در خصوص احساس شخصی‌اش برای بازی فردا بین پرسپولیس و استقلال تأکید کرد: طبیعی است که در کنار دربی‌هایی که پشت سر گذاشته‌ام دربی تهران اهمیت بیشتری برای من دارد. به همین خاطر می‌خواهیم با پیروزی در این مسابقه به هواداران هدیه بدهیم، چون ما به خاطر آنها بازی می‌کنیم. علی رغم اینکه اعلام شده ممکن است هوای فردای تهران ناآرام باشد باز هم از هواداران مسرانه دعوت می‌کنم تا به ورزشگاه بیایند و هم از باشگاه و بازیکنان حمایت کنند و هم در آخر بازی شادی پیروزی را با هم تقسیم کنیم.

حاتمی و اومانیا غایبان پرسپولیس در دربی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص بازیکنان محروم و مصدوم پرسپولیس برای بازی با استقلال گفت: مایکل اومانیا و بابک حاتمی در رقابت برای حضور در ترکیب اصلی به علت مصدومیت نیستند، اما دیگر بازیکنان کاندیدای حضور در ترکیب اصلی هستند.

برانکو ادامه داد: دربی یک مسابقه است و مقررات خاص خود را دارد. در مشهد در دیدار مقابل سیاه‌جامگان این شانس را داشتیم که در دقیقه اول موقعیت صددرصد گل را تبدیل به گل کنیم. درست است که می‌توانستیم در 10 دقیقه اول کار را تمام کنیم، اما این کار غیرمنطقی است و باید تا آخر بازی جنگید. در دیدار ذوب‌آهن برابر تراکتورسازی، تیم تراکتورسازی با نتیجه 4 بر یک تا دقیقه 80 جلو بود، اما بازی با تساوی 4 - 4 به پایان رسید. این مسئله نشان می‌دهد که بازیکنان تمرکز کامل دارند و انرژی‌شان پر است.

نیمکتی قوی داریم
وی تصریح کرد: می‌دانیم در نیمه دوم در همه تیم‌ها شاهد اُفت انرژی و توان خواهیم بود، اما هر بازی مقررات خاص خودش را دارد. بازیکنانی وجود دارند که می‌توانند ریتم بازی را بالا ببرند. ما نیمکتی قوی داریم و نفرات ذخیره می‌توانند به تیم کمک کرده و شرایط را بهتر کنند. فکر می‌کنم شما شاهد بازی‌هایی بودید که بدون پنج بازیکن اصلی به میدان رفتیم، ولی بازی باکیفیتی به نمایش گذاشته و اصلاً کمبود بازیکنان اصلی را احساس نکردیم.

خواست ما پیروزی در دربی است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص فشار هواداران به تیم‌های‌شان برای برد در دربی عنوان کرد: طبیعی است که هواداران انتظار دارند و این فشارها وجود دارد، اما برای من لازم نیست که فشار از سوی هواداران به نیمکت وارد شود. این خودم هستم که به خودم فشار می‌آورم. خواست ما پیروزی در دربی است و می‌دانیم در هیچ دربی مقررات خاصی وجود ندارد. ما فقط نمی‌خواهیم در یک دربی شرکت کنیم بلکه می‌خواهیم به برتری برسیم.

نمی‌دانم سورپرایز تیم ما چیست
برانکو در پاسخ به این سؤال که «چه سورپرایزی برای بالا بردن انگیزه بازیکنان خود دارید؟»، گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم که ما همین دو روز پیش با ملوان بازی کردیم. بازیکنان بعد از این بازی ریکاوری کرده و تنها یک جلسه تاکتیکی داشتند. طبیعی است که فرصت کافی نداشتیم، اما باید امروز در تمرین حضور یابیم تا ببینیم چه سورپرایزی می‌توانیم برای بازیکنان داشته باشیم. نمی‌دانم سورپرایز تیم ما چیست و باید ببینم امروز در تمرین چه چیزی رخ می‌دهد.

وی در پایان در خصوص اینکه درگذشت هادی نوروزی چقدر می‌تواند بازی فردای استقلال و پرسپولیس را خاص کند گفت: نوروزی کلیدی‌ترین بازیکن پرسپولیس در سه دربی گذشته بوده و همانطور که قبلاً گفتم فقدانش طوری است که نمی‌توانیم بازیکنی را جایگزین او کنیم، اما با این حال می‌خواهیم با پیروزی برابر استقلال روح هادی را همراه با هواداران شاد کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =