اعتراض شدید  شورای شهر ازنا در همایش استانی حقوق محیط زیست

به گزارش ازنا خبر، در پی تغییر نام برخی اماکن و منابع طبیعی در تبلیغات و اطلاع رسانی ها توسط نهادهای مختلف استان لرستان، رئیس و نایب رئیس شورای شهر ازنا در همایش استانی محیط زیست که در ازنا برگزار شد اعتراض شدید خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند

رئیس شورای شهر ازنا گفت: آب کمندان را به شهرستان دیگری اختصاص داده اند و در سالهای اخیر شاهد واگذاری و تصاحب عناوین گردشگری و طبیعی ازنا توسط شهرستان همجوار شده ایم.
رئیس شورای شهر ازنا ادامه داد: جالب توجه آن است که انجمن محیط زیست بام لرستان در یک اقدام عجیب اقدام به پخش بروشور هایی در مراسم حقوق محیط زیست در ازنا کرد که دسترسی به تونل برفی را با ذکر جاده های دورود و در دل کوه های الیگودرز ذکر کرده است که موجب اعتراض ما شده است.
وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع منابع طبیعی و محیط زیست خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی صیانت از حقوق محیط زیست به یک بحث فرا ملی و بین المللی تبدیل شده است.

رسولی ادامه داد: متاسفانه به جای احترام به حقوق یکدیگر وحقوق محیط زیست ، برخی مسئولین و انجمن شهرستان های همجوار آگاهانه یا نا آگاهانه در اقداماتی متعدد سعی در حذف نام شهرستان ازنا در ذکر منابع ملی و گردشگری کرده اند.

این عضو شورای شهر ازنا به مثال هایی در همین رابطه اشاره کرد و یادآور شد: همایش صعود به اشترانکوه که به نام دورود درج شد و توسط گروه کوهنوردی دورود چند ماه قبل برگزار گردید، در صورتی که مسیر صعود از روستاهای دربند و طیان واقع در شهرستان ازنا صورت گرفته است ولی هیچ نامی از شهرستان ازنا توسط این گروه ها منتشر نشد.
وی در ادامه به موارد دیگری اشاره کرد و گفت: در موردی دیگر تابلوی منطقه حفاظت شده سفیدکوه ازنا به منطقه حفاظت شده ازنا و دورود تغییر یافته است، در صورتی که این منطقه کاملا در شهرستان ازنا واقع شده است.

نکته جالب توجه این است که در این همایش مدیر کل محیط زیست استان لرستان و برخی مسئولین انجمن های لرستان نیز در این همایش حضور داشتند

منبع: ازناخبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =