دادگاه لهستانی درخواست استرداد رومن پولانسکی به آمریکا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک دادگاه لهستانی درخواست استرداد رومن پولانسکی به آمریکا به جرم رابطه جنسی با دختری 13 ساله در سال 1970 را رد کرد.

قاضی داریوس مازور گفت که این تقاضا قابل قبول نیست. تصمیم به رد درخواست آمریکا قطعی نیست و امکان تقاضای تجدید نظر برای آن وجود دارد. اگر درخواست استرداد پولانسکی پذیرفته شود، تصمیم نهایی درباره تحویل این کارگردان 82 ساله برعهده وزارت دادگستری لهستان خواهد بود.

پس از اعلام حکم دادگاه کارگردان «پیانیست» گفت که خیلی خوشحال است که این پرونده به پایان خود نزدیک می‌شود. او خطاب به خبرنگاران در کراکوف گفت : «احساس تسلی می‌کنم اما خسته‌ام، این پرونده میزان زیادی از وقت و انرژی مرا تلف کرد.»

پولانسکی سال 1978 و پس از اعتراف به جرم خود در دادگاه، پیش از محکومیت از آمریکا گریخت. این کارگردان شهروند دو کشور فرانسه و لهستان است. او در فرانسه زندگی می‌کند، جایی که طبق قوانین شهروندانش به آمریکا مسترد نخواهند شد. اما هم اکنون برای ساخت یک فیلم در لهستان به سر می‌برد و آمریکا از مسئله استفاده کرده و قصد دارد او را برای اجرای حکم بازگرداند. سال 2010 مقامات سوئیس نیز از استرداد پولانسکی به آمریکا خودداری کردند.

منبع : بی‌بی‌سی / 30 اکتبر

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =